4. november 2003 kell 22:00

Kalm telekommunikatsioonituru arengust 2004. aastal

- Tarbimiskasvu on eelkõige oodata neljas kliendisegmendis: lastega pered, noored ja vallalised, avalik sektor, väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted.

- Kõned liiguvad mobiilivõrku, kuid Elioni võrku läbib rohkem kõneminuteid (52) kui mobiilvõrke.

- Fiksi ja mobiili ühislahendused tähtsustuvad.

- Mobiilikõnede hinnad langevad kiiremini kui fikskõnede hinnad.

- Mobiilikasutajate arvu kasv aeglustub (aastaks 2005 73 elanikest), kuid kasutatakse rohkem lisateenuseid (SMS, GPRS, MMS).

- Fikstelefoni kasutajate arv langeb pisut (33 elanikest).

- Internetikasutajate arv kasvab aastaks 2005 üle 52.

- Koduarvutite ja koduste internetiühenduste arv kasvab umbes 35 000 võrra aastas, kuid riigi toel oleks kasv mitmekordne.

- Lairiba internetiühenduste arvu kasv jätkub ? aastaks 2005 on see igas viiendas Eesti kodus ning lairibaühenduste kasutajaid on 8 elanikkonnast.

- Internetiportaale kasutab praegu 350 000 inimest, kasv umbes 5 aastas.

- Konkurentsiolukord telekommunikatsioonisektoris muutub, sest Eesti turule tulevad globaalsed mobiilioperaatorid (Vodafon); lisanduvad virtuaalsed mobiilioperaatorid, kes ise võrku omamata rendivad kõnemahtu teistelt turul olijatelt; toimub IT-turu konsolideerumine.

Allikas: Majanduskonverentsil Äriplaan 2004 peetud ettekanne ning konverentsi materjalid

Hetkel kuum