Saaremaa Laevakompanii teatel võiks minister Atonen avalikkuse eksitamise asemel lugeda SLK ja riigi vahel sõlmitud liinilepingut.
Saaremaa Laevakompanii (SLK) saatis pressiteate, mille soovitas majandus- ja kommuniktasiooniministril Meelis Atonenil lugeda riigi ja SLK vahelist lepingut, siis saaks ta ka ise lepingupartnerina teada, kui palju üks või teine laevaliikluse kuluartikkel maksab.
Saaremaa Laevakompanii teatel on ettevõtte aktiivses kasutuses kümme parvlaeva. Parvlaeva Viire rendileping kestab 10. oktoobrini 2004, ülejäänud laevad on erinevate SLKga seotud firmade omanduses,' märgib ettevõte.
Kuni 2000 aastani kuulusid nn. uued parvlaevad formaalselt Eesti pankadele ja liisingfirmadele, kes olid reisilaevade ostude finantseerijad. 2
Artikkel jätkub pärast reklaami
000 aastal ministeeriumi tellitud auditisesitatud ministeeriumi soovituste alusel müüdi laevad erinevatele SLKga seotud struktuuridele ning SLK asus ise laevu rentima. Kõik SLK ja laevade omanikfirmade lepingutingimused on ministeeriumile teada.
Ministeerium on tellinud 2001 aastal hinnangu ekspertfirmalt, kelle arvamuse kohaselt vastasid ettevõtte poolt renditavate aluste hinnad turuhindadele. Eksperdid juhtisid tähelepanu vaid parvlaeva Viire kõrgele rendihinnale, mida omakorda rentis SLK ühelt Skandinaavia laevaoperaatorilt. Läbirääkimiste käigus õnnestus SLKl Viire rendihinda alandada.
Kui minister Atonen tutvuks kümnete juriidiliste ja muude analüüsidega, mida tema juhitav ministeerium on viimastel aastatel praamiliikluse korraldamise kohta tellinud, siis jätaks tema esinemine pädevama mulje ka avalikkusele.
Minister Atonen on võtnud suuna 3-4 aasta jooksul saavutada praamiliikluses maine paradiis, kus piletihinnad inflatsiooni tingimustes sisuliselt langevad, praamiliinide graafikud tihenevad, dotatsioonid kaovad lõplikult ning 'eiteakuskohast' saabuvad uued välismaised valged laevad viivad inimesi üleüldise 'õnnemaa poole'. Vaid loosunglikud lubadused teha kiiremini, paremini, odavamalt, mugavamalt ja läbipaistvamalt, samas ei mingit ratsionaalset arvestust ega vastust ühelegi konkreetsele küsimusele.
Meil jääb üle ainult loota, et inimeste mälu emotsionaalset Eesti majanduse ümberkorraldajat kuulates on pikem kui järgmised pool aastat, teatas laevakompanii.