• OMX Baltic−0,68%300,35
  • OMX Riga−0,95%878,5
  • OMX Tallinn−0,1%2 061,3
  • OMX Vilnius−0,11%1 191,19
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,21%8 824,93
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,13
  • OMX Baltic−0,68%300,35
  • OMX Riga−0,95%878,5
  • OMX Tallinn−0,1%2 061,3
  • OMX Vilnius−0,11%1 191,19
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,21%8 824,93
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,13
  • 04.11.04, 07:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Laevapiletite hind võib järgmisel aastal tõusta

AS Tallinna Sadam soovib järgmise aasta algusest tõsta sadamatasusid, mis võib kaasa tuua laevapiletite hinnatõusu.
Nimelt plaanib ettevõte 1. jaanuarist kergitada tankerite tasu 48 protsenti, teistel kaubalaevadel kaks protsenti ning reisilaevadel 11 protsenti. Samas kavatseb sadam alandada kruiisilaevade sadamatasu 10 protsenti, kirjutas Eesti Päevaleht.
AS Tallink tegevjuht Kalev Järvelill nimetas Tallinna Sadama plaani tõsta järgmisest aastast sadamatasusid sigaduseks. 'See on monopoolse seisundi selge ärakasutamine,' lisas ta.
Järvelill ei välistanud, et sadamatasude kerkimine võib olla järgmisel aastal ka Tallinkile üheks põhjuseks laevapiletite hinna tõstmisel. 'Kuskilt peame ju ka meie raha saama. Loomulikult on oluline ka turu küsimus ? milline on nõudlus ja palju on reisijaid. Samas on ka kütus üsna palju kallinenud.'

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Silja Line Eesti ASi juht Meelis Laido hindas sadamafirma kava põhjendamatuks.
Samas tundub Laido sõnul, et riik pigistab laevafirmasid igast võimalikust küljest. 'Järgmise aasta algusest tahetakse tõsta sadamatasu. Samas tõusis suurte parvlaevade puhul 1. juulil veeteede ameti tasu ja räägitakse, et ka Eesti Lootsil on hinnatõus kavas. Riik pigistab kolmest kohast korraga, lisaks veel kütusehinna tõus ja tax-free kadumine. Siin tekib küsimus, kas liini teenindamine üldse lõpetada või võtta see raha kliendilt,' ütles Laido.
Laido sõnul oli sadamatasu võimalik tõus järgmise aasta algusest üks põhjusi, miks Silja Line jättis seisma Finnjeti: ettevõte ei teadnud, millised on 2005. aasta algusest sadamatasud ning seepärast ei soovitud hakata riskima.
Kalev Järvelille sõnul jääb sadamatasude kergitamisest mulje, et riik soovib Tallinna Sadama abiga täita riigieelarvet.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele