Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EPL: Laevapiletite hind võib järgmisel aastal tõusta
AS Tallinna Sadam soovib järgmise aasta algusest tõsta sadamatasusid, mis võib kaasa tuua laevapiletite hinnatõusu.
Nimelt plaanib ettevõte 1. jaanuarist kergitada tankerite tasu 48 protsenti, teistel kaubalaevadel kaks protsenti ning reisilaevadel 11 protsenti. Samas kavatseb sadam alandada kruiisilaevade sadamatasu 10 protsenti, kirjutas Eesti Päevaleht.
AS Tallink tegevjuht Kalev Järvelill nimetas Tallinna Sadama plaani tõsta järgmisest aastast sadamatasusid sigaduseks. 'See on monopoolse seisundi selge ärakasutamine,' lisas ta.
Järvelill ei välistanud, et sadamatasude kerkimine võib olla järgmisel aastal ka Tallinkile üheks põhjuseks laevapiletite hinna tõstmisel. 'Kuskilt peame ju ka meie raha saama. Loomulikult on oluline ka turu küsimus ? milline on nõudlus ja palju on reisijaid. Samas on ka kütus üsna palju kallinenud.'
Ka Silja Line Eesti ASi juht Meelis Laido hindas sadamafirma kava põhjendamatuks.
Samas tundub Laido sõnul, et riik pigistab laevafirmasid igast võimalikust küljest. 'Järgmise aasta algusest tahetakse tõsta sadamatasu. Samas tõusis suurte parvlaevade puhul 1. juulil veeteede ameti tasu ja räägitakse, et ka Eesti Lootsil on hinnatõus kavas. Riik pigistab kolmest kohast korraga, lisaks veel kütusehinna tõus ja tax-free kadumine. Siin tekib küsimus, kas liini teenindamine üldse lõpetada või võtta see raha kliendilt,' ütles Laido.
Laido sõnul oli sadamatasu võimalik tõus järgmise aasta algusest üks põhjusi, miks Silja Line jättis seisma Finnjeti: ettevõte ei teadnud, millised on 2005. aasta algusest sadamatasud ning seepärast ei soovitud hakata riskima.
Kalev Järvelille sõnul jääb sadamatasude kergitamisest mulje, et riik soovib Tallinna Sadama abiga täita riigieelarvet.