• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 10.11.04, 08:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rööbasbussid võivad Lõuna-Eestis sõitma hakata juba 2006. aastal

Jõgeva maavanem Aivar Kokk on välja käinud idee, et Jõgevamaad läbival raudteel võiks inimeste mobiilsuse tõstmiseks liikuda rööbasbussid.
Maavalitsuse teatel on juba ka alustatud vastavasisulisi läbirääkimisi Edelaraudteega. Hoopis laiem eesmärk on käivitada rööbasbussiliiklus kogu Lõuna-Eestis, mis vajab aga kõigi Lõuna-Eesti maakondade tahet ja toetust.
Esmaspäevasel maavanema ning Edelaraudtee juhi Henn Ruubeli kohtumisel toodi välja, et rööbastranspordi kasutamine on mõistlik kui inimeste arv tunnis mingil lõigul on vähemalt 300 inimest. Seega on enne investeeringute tegemist vajalik läbi viia nõudlusuuring, mille tulemusena määratakse vajadus ja transpordiliik igale teelõigule,? sõnas Ruubel.
Kuna riigi nägemuse kohaselt tehakse otsus investeeringute osas alles 2007.a., soovib Edelaraudtee protsessi kiirendada. ?Koostöös maakondadega saaks rööbasbussiidee kindlasti ka kiiremini ellu viidud,? avaldas Ruubel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Rööbasbuss on kerge väike transpordivahend ja võiks tulla kõne alla just väiksemates kohtades peatuste tegemiseks, näiteks Jõgeva-Tartu suunal,? sõnas Ruubel. ?Meie eesmärgiks ongi parandada ühendust Jõgevamaa ja tõmbekeskus Tartu vahel,? sõnas Kokk. ?Edasine tegevus sõltub Lõuna-Eesti maakondade tahtest koostööd teha ja antud transpordiliiki oma maakonnas arendada.'
Jõgeva maavanem on seadnud eesmärgiks teiste Lõuna-Eesti maavanamatega antud teemat arutada, et vastu võtta ühine seisukoht.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele