• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.11.04, 09:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspertiis: ER saab taotleda EL raha

Ekspertiis näitab, et Eesti Raudtee saab taotleda Euroopa Liidu raha, teatas ettevõte.
Rahvusvahelise konsultatsioonifirma Deloitte ja Londonis asuva transpordiõigusele keskendunud õigusbüroo Ashurst poolt läbi viidud analüüsid kinnitavad, et vastupidiselt seni väljendatud kahtlustele võib Eesti Raudtee koostöös riigiga taotleda Euroopa Liidu toetusrahasid infrastruktuuri arendamiseks.
Ekspertide hinnangul pole põhimõttelisi takistusi oluliste Euroopa Liidu vahendite kaasamiseks Eesti Raudtee infrastruktuuri arendamiseks, rahasid võiks taotleda nii Ühtekuuluvusfondist (Cohesion Fund) kui ka struktuurifondidest, samas eeldab vahendite taotlemine enamasti ka just riigipoolset koostööd.
Eesti Raudtee poolt esitatud kolme projekti ei lülitatud riigi poolt 2004-2006 transpordistrateegiasse ning tänavu veebruaris esitatud projekt Keila-Paldiski lõigu ümberehituseks toetuse taotlemiseks Ühtekuuluvusfondist ei ole veel tänini saanud riigilt vastukaja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Raudtee poolt tellitud ekspertiisid on valminud viimase aasta jooksul ning nende põhiliseks eesmärgiks on olnud ettevõtte Euroopa Liidu strateegia ettevalmistamine ja hindamine.
Eesti Raudtee omanikfirma Baltic Rail Services (BRS) nõukogu esimehe Edward Burkhardti sõnul on Eesti Raudtee valmis investeerima EL rahade kaasfinantseerimisse. 'Oleme valmis kasutama oma vahendeid ning sel juhul ei maksaks eurorahadega tehtud investeeringud Eesti maksumaksjale midagi, kõik mis me ootame on riigipoolne koostöö,' lausus Burkhardt.
Erinevad riigi esindajad on väljendanud kahtlust, et Eesti Raudtee ei saa osaleda eurorahade taotlemises, kuna tegemist on erafirmaga, samuti on Eesti Raudteed süüdistatud soovimatuses osaleda kaasfinantseerimisprojektides.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele