Ekspertiis näitab, et Eesti Raudtee saab taotleda Euroopa Liidu raha, teatas ettevõte.
Rahvusvahelise konsultatsioonifirma Deloitte ja Londonis asuva transpordiõigusele keskendunud õigusbüroo Ashurst poolt läbi viidud analüüsid kinnitavad, et vastupidiselt seni väljendatud kahtlustele võib Eesti Raudtee koostöös riigiga taotleda Euroopa Liidu toetusrahasid infrastruktuuri arendamiseks.
Ekspertide hinnangul pole põhimõttelisi takistusi oluliste Euroopa Liidu vahendite kaasamiseks Eesti Raudtee infrastruktuuri arendamiseks, rahasid võiks taotleda nii Ühtekuuluvusfondist (Cohesion Fund) kui ka struktuurifondidest, samas eeldab vahendite taotlemine enamasti ka just riigipoolset koostööd.
Eesti Raudtee poolt esitatud kolme projekti ei lülitatud riigi poolt 2004-2006 transpordistrateegiasse ning tänavu veebruaris esitatud projekt Keila-Paldiski lõigu ümberehituseks toetuse taotlemiseks Ühtekuuluvusfondist ei ole veel tänini saanud riigilt vastukaja.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti Raudtee poolt tellitud ekspertiisid on valminud viimase aasta jooksul ning nende põhiliseks eesmärgiks on olnud ettevõtte Euroopa Liidu strateegia ettevalmistamine ja hindamine.
Eesti Raudtee omanikfirma Baltic Rail Services (BRS) nõukogu esimehe Edward Burkhardti sõnul on Eesti Raudtee valmis investeerima EL rahade kaasfinantseerimisse. 'Oleme valmis kasutama oma vahendeid ning sel juhul ei maksaks eurorahadega tehtud investeeringud Eesti maksumaksjale midagi, kõik mis me ootame on riigipoolne koostöö,' lausus Burkhardt.
Erinevad riigi esindajad on väljendanud kahtlust, et Eesti Raudtee ei saa osaleda eurorahade taotlemises, kuna tegemist on erafirmaga, samuti on Eesti Raudteed süüdistatud soovimatuses osaleda kaasfinantseerimisprojektides.