• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,28%895,38
  • OMX Tallinn−0,07%2 068,1
  • OMX Vilnius0,38%1 202,06
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,21%8 779,1
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,22
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,28%895,38
  • OMX Tallinn−0,07%2 068,1
  • OMX Vilnius0,38%1 202,06
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,21%8 779,1
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,22
  • 03.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

VW Golf valiti Eesti aasta autoks 2005

VW Golf teenis Tehnikamaailma eestvedamisel korraldatud aasta auto konkursil 121 punkti, ehk 20 ajakirjanikust 15 andis maksimumhääle talle.
Teisele kohale jäi 78 punktiga BMW 1-seeria, vaid kaks punkti väiksema tulemusega platseerus kolmandale kohale Peugeot 407. Pisut üllatuslikult jäi 47 punktiga viimaseks Opel Astra. ?ürii hinnangul suuresti põhjuseks tõsiasi, et võistlus lõppvooru pääsenud autode seas oli suhteliselt tasavägine ning kõik autod olid omamoodi head. Astra puhul sai määravaks asjaolu, et ehkki auto välimuses on toimunud suured muudatused, ei anna uuendused tunda auto tehnilises pooles. Näiteks manuaalkäigukastil on veel arenguruumi, samuti jättis Sauga ringrajal soovida auto teelpüsivus. Astra kippus kurvides muutuma liiga ülejuhitavaks. Golfi puhul toodi esile aga eeskätt tema häid sõiduomadusi ja juhimugavust, hinna ja kvaliteedi suhet ning laia mudelivalikut. Miinuseks oli Golfi puhul nii sisemise kui ka välise disaini suhteline tagasihoidlikkus, mille aga ilmselgelt kaaluvad üle sõiduomadused.
Euroopa aasta auto valimisel saavutas esikoha Toyota Prius, mis Eesti aasta auto konkursil jäi napilt esikuuikust välja. Põhjuseks tõsiasi, et kuigi auto on tehniliselt arengult nähtus omaette, on tema ostjaskond Eestis siiski suhteliselt väike. Siiani on siin müüdud vaid kümmekond Priust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele