• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.01.05, 08:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Riik ei plaani ohtlikku Tartu maanteed ümber ehitada

Ohtliku Tallinna-Tartu maantee suunavööndite eraldamist riik lähiaastatel jätkata ei plaani.
Kuigi igal sügistalvel toimub Tallinna-Tartu maanteel mitmeid raskeid õnnetusi ning ootamatu libedusega mõlgitakse tihti mõne tunni jooksul kümneid autosid, ei näe maanteeamet võimalust ohtliku tee ümberehituseks, kirjutab Postimees.
Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Raul Vibo hinnangul pole maantee suunavööndite eraldamine praegu riigile jõukohane. Ta märkis, et vööndite eraldamine on vaid osa tervikust ? tee ohutuks muutmisega peab kaasnema ülesõidusildade ehitamine kohalikele elanikele ja transpordile.
«Neljarealise tee mõjud on suuremad kui arvatakse. See toob kaasa teeäärse valla või küla pooleks lõikamise,» selgitas Vibo, nentides, et ainus lahendus on eritasandiristmike ehitus. Ristmike turvalisemaks ehitamisega Tallinna ja Tartu vahel on maanteeamet siin-seal juba alustanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Üks kilomeeter uut eraldusvööndiga teed, millel on mõlemas suunas kaks sõidurada, läheb maksma 30 miljonit krooni, koos ülesõidusildadega 40 miljonit,» selgitas Vibo. Ta arvutas, et suunavööndite eraldamiseks Tallinnast Tartuni tuleks ehitada 170 km teed, mis maksaks 2,55 miljardit krooni. Ülesõidusillad tõstaks hinda veelgi.
Vibo sõnul on maantee liiklusintensiivsust mõõtes leitud, et esialgu tasuks kahe niidiga ehk eraldatud suunavöönditega tee ehitada Harjumaal Koseni, liiklustiheduse kasvades aga ka Mäoni. Lisaks rahaküsimusele tuleb teha eelprojektid, hinnata keskkonnamõjusid, osta välja tee alla minev maa ja alles siis projekteerima hakata.
Vibo hinnangul ei jõuta kahe suunavööndiga tee rajamiseni Koseni enne 2008. aastat ning Mäoni enne 10-20 aastat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele