• OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 225−1,02%39 442,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,87
  • OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 225−1,02%39 442,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,87
  • 06.01.05, 08:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Riik ei plaani ohtlikku Tartu maanteed ümber ehitada

Ohtliku Tallinna-Tartu maantee suunavööndite eraldamist riik lähiaastatel jätkata ei plaani.
Kuigi igal sügistalvel toimub Tallinna-Tartu maanteel mitmeid raskeid õnnetusi ning ootamatu libedusega mõlgitakse tihti mõne tunni jooksul kümneid autosid, ei näe maanteeamet võimalust ohtliku tee ümberehituseks, kirjutab Postimees.
Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Raul Vibo hinnangul pole maantee suunavööndite eraldamine praegu riigile jõukohane. Ta märkis, et vööndite eraldamine on vaid osa tervikust ? tee ohutuks muutmisega peab kaasnema ülesõidusildade ehitamine kohalikele elanikele ja transpordile.
«Neljarealise tee mõjud on suuremad kui arvatakse. See toob kaasa teeäärse valla või küla pooleks lõikamise,» selgitas Vibo, nentides, et ainus lahendus on eritasandiristmike ehitus. Ristmike turvalisemaks ehitamisega Tallinna ja Tartu vahel on maanteeamet siin-seal juba alustanud.
«Üks kilomeeter uut eraldusvööndiga teed, millel on mõlemas suunas kaks sõidurada, läheb maksma 30 miljonit krooni, koos ülesõidusildadega 40 miljonit,» selgitas Vibo. Ta arvutas, et suunavööndite eraldamiseks Tallinnast Tartuni tuleks ehitada 170 km teed, mis maksaks 2,55 miljardit krooni. Ülesõidusillad tõstaks hinda veelgi.
Vibo sõnul on maantee liiklusintensiivsust mõõtes leitud, et esialgu tasuks kahe niidiga ehk eraldatud suunavöönditega tee ehitada Harjumaal Koseni, liiklustiheduse kasvades aga ka Mäoni. Lisaks rahaküsimusele tuleb teha eelprojektid, hinnata keskkonnamõjusid, osta välja tee alla minev maa ja alles siis projekteerima hakata.
Vibo hinnangul ei jõuta kahe suunavööndiga tee rajamiseni Koseni enne 2008. aastat ning Mäoni enne 10-20 aastat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele