Ohtliku Tallinna-Tartu maantee suunavööndite eraldamist riik lähiaastatel jätkata ei plaani.
Kuigi igal sügistalvel toimub Tallinna-Tartu maanteel mitmeid raskeid õnnetusi ning ootamatu libedusega mõlgitakse tihti mõne tunni jooksul kümneid autosid, ei näe maanteeamet võimalust ohtliku tee ümberehituseks, kirjutab Postimees.
Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Raul Vibo hinnangul pole maantee suunavööndite eraldamine praegu riigile jõukohane. Ta märkis, et vööndite eraldamine on vaid osa tervikust ? tee ohutuks muutmisega peab kaasnema ülesõidusildade ehitamine kohalikele elanikele ja transpordile.
«Neljarealise tee mõjud on suuremad kui arvatakse. See toob kaasa teeäärse valla või küla pooleks lõikamise,» selgitas Vibo, nentides, et ainus lahendus on eritasandiristmike ehitus. Ristmike turvalisemaks ehitamisega Tallinna ja Tartu vahel on maanteeamet siin-seal juba alustanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Üks kilomeeter uut eraldusvööndiga teed, millel on mõlemas suunas kaks sõidurada, läheb maksma 30 miljonit krooni, koos ülesõidusildadega 40 miljonit,» selgitas Vibo. Ta arvutas, et suunavööndite eraldamiseks Tallinnast Tartuni tuleks ehitada 170 km teed, mis maksaks 2,55 miljardit krooni. Ülesõidusillad tõstaks hinda veelgi.
Vibo sõnul on maantee liiklusintensiivsust mõõtes leitud, et esialgu tasuks kahe niidiga ehk eraldatud suunavöönditega tee ehitada Harjumaal Koseni, liiklustiheduse kasvades aga ka Mäoni. Lisaks rahaküsimusele tuleb teha eelprojektid, hinnata keskkonnamõjusid, osta välja tee alla minev maa ja alles siis projekteerima hakata.
Vibo hinnangul ei jõuta kahe suunavööndiga tee rajamiseni Koseni enne 2008. aastat ning Mäoni enne 10-20 aastat.