Schenkeri kvaliteedi- ja keskkonnajuhtimise süsteemi loomisel rakendasid oma teadmisi ja kogemusi erinevate valdkondade spetsialistid. Mahuka analüüsi tulemusena kirjeldati ning muudeti kergelt jälgitavaks kõik ettevõtte põhiprotsessid.
Pidev indikaatorite jälgimine toob uues süsteemis selgelt esile kõik normidest kõrvale kalduvad tegevused ning lubab hälbeid kiirelt korrigeerida.
Pikemas perspektiivis on firma teeninduskvaliteedi arengu taganud järjepidev investeerimine töötajate väljaõppesse. Koolitust ostetakse regulaarselt sisse, samuti toimub süsteemne firmasisene koolitus.
Kvaliteedijuhtimisega võetud eesmärke täites investeeritakse regulaarselt ka töötajate töökeskkonna ja töövahendite kaasajastamisse ning protsesse efektiivistavatesse IT-lahendustesse. Infrastruktuuri pidev täiustamine on kvaliteetse teenuse üks põhieeldus.
Teeninduskvaliteedi ja keskkonnahoiu garanteerimiseks peab ka alltöövõtjatesse väga tähelepanelikult suhtuma. Kindlasti tuleb teha koostööd vaid selliste veofirmadega, kes kasutavad kaubaveoks kõigile seadustele ja normidele vastavaid veovahendeid.
Keskkonnajuhtimist rakendav logistikafirma loob süsteemi, mille eesmärgiks on allhankijate veovahendite keskkonnasõbralikkuse hindamine, samuti osaletakse tõhusa veokorraldusega õhusaaste vähendamises. Viimane on eriti aktuaalne linnalogistikas, kus märksõnadeks on maksimaalne veovahendi täiteaste ja ratsionaalseimad marsruudid.
Keskkonnajuhtimise süsteem võimaldab firma teenuse tarbijale ka otsest lisaväärtust, sest ta võib olla kindel, et täidetud on kõik käsitletava kauba omanikul lasuvad keskkonnaalastest seadustest tulenevad kohustused.
Schenker on ISO keskkonnanõudeid rakendades võtnud omale pakendijäätmete sorteerimise ning sobivate materjalide taaskasutusse suunamise kohustuse.
Keskkonnaohtlikke aineid sisaldavate saadetiste käsitlemise ja veo nõuetekohasuse seireks on firmas välja töötatud eriprotseduurid, samuti on loodud pidev valmisolek võimalike eriolukordade lahendamiseks. Integreeritud kvaliteedi- ja keskkonnajuhtimise süsteemi kontrolliks korraldatakse regulaarselt siseauditeid.
Kuigi ISO sertifikaat annab hinnangu teenusepakkuja terviksüsteemile, huvitab kliente loomulikult kõige enam nende kauba õigeaegne tervena kohalejõudmine.
Osutatud teenuse kvaliteedi jälgimiseks on klientidele välja töötatud kauba kohaletoimetamisega seotud statistikat pakkuv e-teenuse võtmenäitajate indikaator (KPI).
See internetipõhine tugiteenus võrdleb veoaja lubadusi reaalsete sooritustega, andes kasutajale valitud ajavahemiku koondandmed liikluste ja saadetiste lõikes ning näidates, kas saadetised on saabunud õigeaegselt või need hilinevad/hilinesid. Valitud perioodil saab näha saadetiste arvu ning õigeaegselt kohale toimetatud saadetiste suhtarvu. Süsteem võimaldab saadetiste kohaletoimetamist analüüsida ka liikluste lõikes.
Kõige detailsemal tasemel on võimalik jälgida iga saadetise liikumist. See tase kuvab kasutajale kõik konkreetse saadetisega transpordi käigus tehtud toimingud.
KPI annab tarbijale kvaliteedi numbrilise kirjeldamise abil objektiivse kvaliteedimõõdiku. Logistikapartneriga koostööd alustades ongi kõige otstarbekam seada konkreetsed kvaliteedieesmärgid (õigeaegse soorituse protsent jt näitajad) ning praktikas neid pidevalt mõõta.
Kolm aastat tagasi ISO 9001:2000 kvaliteedisertifikaadi saanud AS Schenker täiustas oma juhtimissüsteemi. Lisaks mainitud tegevuste resertifitseerimisele tunnistas Bureau Veritas International sama sertifikaadi vääriliseks firma tegevused rahvusvahelistel lennu- ja konteinervedudel, Eesti-sisestel vedudel ning laoteenuste osutamisel. Seega on alates käesolevast aastast kõik põhiteenused ISO poolt sertifitseeritud.
Täiendavalt omandatav ISO keskkonnajuhtimise sertifikaat märgistab firma keskkonnasõbralikkust, sellega seotud tegevuste süstematiseerimist ning integreerimist põhiteenustega.
Kvaliteedisüsteem koosneb kirjalikest juhenditest, mis annavad vastuse küsimustele, kuidas ja miks asju tehakse.
Süsteemi moodustavad organisatsiooni struktuur, protseduurid, protsessid ja ressursid, mis on vajalikud kvaliteedijuhtimise teostamiseks.
Kvaliteedi tagamine on kvaliteedisüsteemi tegevus, et firma tegevus ja tooted vastaksid kvaliteedinõuetele.
Meie nägemuses on ISO kvaliteedisüsteemi juurutamine vajalik ettevõtetele, kus on palju juhtimistasandeid ning vertikaalne organisatsioonistruktuur. ISO-sertifikaat on suurepärane vahend taolistel firmadel, kinnitamaks oma klientidele, et protsessid toimivad vastavalt ettevõttesisestele kokkuleppetele.
Arco Transport seevastu on lameda juhtimisstruktuuriga, kiirelt reageeriv ning paindlikku teenust pakkuv ettevõte ning kuigi oleme mitmeid printsiipe erinevatest kvaliteedijuhtimise filosoofiatest üle võtnud, pole me sertifitseerimist taotlenud.
Tänaseni pole ka ühegi koostööpartneri valikul olnud määravaks argumendiks ISO-sertifikaadi olemasolu või selle puudumine.
Autor: Merle Pabbo
Seotud lood
Kui Rahvusvaheline Valuutafond (IMF) soovitab riikidel rohkem kulutada ja laenu võtta, siis seda tehakse meeleldi. Kui aga tuleb soovitus võlgasid tagasi maksma hakata ning finantsšokkideks valmistuda, muutub organisatsioon riikide jaoks “pahatahtlikuks,” kirjutab ökonomist, fondijuht ning mitme raamatu autor Daniel Lacalle portaalis Mises Institute.