• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.03.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Huumor hoiab teenindaja närvid korras

Kui kõiki elusündmusi ja ka ennast liiga tõsiselt võtta, võib iga klienditeenindaja tihti masendusse langeda.
Selles valdkonnas tuleb iga päev ette raskeid vestlusi. Klienditeenindaja käitumisele on küll sageli pandud kindlad piirid, kuid olukorrale reageerimine on iga teenindaja vaba valik.
Rahulolematut klienti võib võtta kas positiivsemalt või negatiivsemalt. Hea, kui klienditeenindaja on omandanud veidi ka emotsioonide juhtimise kunsti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas võimaldab ka huumor säästa keerulises olukorras närve ja hoida pikaajalisemalt ära läbipõlemist. Seega saab positiivsest suhtumisest kasu eelkõige klienditeenindaja ise. See väljendub lõpuks nii töötulemustes, inimestevahelistes suhetes kui ka närvisüsteemis
Öeldakse, et kala mädaneb peast ning inimese elus toimuvad sündmused saavad alguse mõtlemisest. Muutes oma hoiakuid, on võimalik eelkõige muuta oma reageerimist ettetulevatele sündmustele ja parandada igapäevast õhustikku.
Jälgige pahurat ja murest murtud teenindajat, kes iga raskema olukorra puhul vastab ebasõbralikult. Kellelgi ei teki soovi temaga sarnaneda või teda oma eeskujuks võtta.
Ometi keerlevad aeg-ajalt rasked mõtted iga töötaja peas. Kui see toimub aga iga päev, võib inimene mõne aja möödudes muutuda inimvrakiks, kel puudub huvi rõõmustada kas või päikselise kevadpäeva üle. Rääkimata ise enda üle nalja viskamisest.
Negatiivne emotsionaalne reageering raskete olukordade ja inimtüüpide suhtes võib pikemas perspektiivis väga ränka hinda maksta. Inimestevahelised ebakõlad ei kao kuhugi. Ajas saab muutuda ainult meie endi suhtumine probleemidesse.
Ebameeldivate olukordade võimalikud lahendused teisenevad koos meie suhtumisega ellu. Igal teenindajal tasub endalt küsida: milline on minu tüüpiline reageering ebameeldivale kliendile? Kas ma suudan teda huumoriga võtta? Kui ei, siis tasub vähehaaval harjutamisega algust teha.
Autor: Anneli Salk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele