Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendihaldustarkvara peab toetama äriprotsesse

    Enamikus ettevõtetes pole võõrad mõisted CRM, kliendikeskne mõtteviis, kliendi 360kraadine vaade, vertikaalne juhtimine. Kuidas pöörata end näoga kliendi poole? Usutakse, et CRM-tarkvara ostmisega on probleem lahendatud. Paraku on tarkvara vaid abivahend muudatuste elluviimisel. Edukaks juurutuseks on vaja hästitoimivat strateegiat, töötajate motiveeritust, juhtkonna osalust kõigis juurutusetappides, protsesside selget sõnastamist ja tarkvara, mis on lihtne, kasutajatele kiiresti omandatav ning mugav.
    CRMi edukal juurutusel saavutatakse ühtne ja hästitoimiv kliendibaas, täiustuvad kliendiprotsessid ning väheneb aeg vajaliku info leidmiseks. Ettevõte õpib niisiis oma klienti ja tema vajadusi paremini tundma, see omakorda tõstab kliendi rahulolu ja lojaalsust. Kokkuvõttes paraneb kogu firma kultuur ja kasvab töötajate rahulolu, sest vähem tehes jõutakse tegelikult teha rohkem. Protsess aitab kaasa tähtsaimale ehk ettevõtte käibe ja kasumi kasvule.
    Eelneva saavutamiseks on oluline, et firmal on strateegia, mille võiks lihtsustatult kokku võtta tulevikku suunatud nägemusena. See arvestab erinevaid keskkonna-, sh turumuutusi, konkurentsi jms protsesse.
    Firmastrateegia oluliseks osaks olgu kindlasti kliendistrateegia. See hõlmab firmakultuuri ehk väljundit, mis seob kirjavahetust, käitumist, vormiriietust, hügieeni, suhtlust jms; kliendi lojaalsuse kasvatamise teid; turunduse, müügi, teeninduse jm kliendikeskseid protsesse; kliendi vajaduste selgitamist ja reageerimist; täiendavaid müügi- ja teeninduskanaleid; töötajate rahulolu ja motivatsiooni.
    Kui kliendistrateegia on läbi mõeldud, on vaja leida sammud, mis seda toetavad. Vajadusel vaadake ringi CRM-tarkvara turul. Kuna ideaalset lahendust ei pruugi olla, tuleb paika panna prioriteedid. Turul on nii universaalseid kui erilahendusi. Kindlasti võiks tarkvara toetada turundust ja äriprotsesse, pakkuda mobiilset lahendust, olla veebipõhine, lihtne ja kasutajasõbralik. Vähetähtis pole juurutusaeg, tarkvara avatus, klienditoe ja garantii olemasolu ning hind.
    Leidnud tarkvara, on oluline viia läbi ärivajaduste uuring. Sellega tekib enamasti esimene tõrge, kuna ettevõtted soovivad selle kuluartikli pealt säästa. Kui on olemas korralik strateegia, saab tõesti kokku hoida. Kui aga täpselt ei teata, mida saavutada soovitakse, tuleb toetuda juurutajate kogemustele, kes aitaks vormida uitmõtted konkreetseteks protseduurideks. Kindlasti peab projektijuht olema ka juhtkonna esindaja.
    Strateegia on oluline eelkõige pettumuse vältimiseks. Mida selgem on nägemus, seda paremini töötab projektimeeskond ja seda suurem efekt saavutatakse. Efekti saab mõõta, valides strateegiast tulenevad mõõdikud enne ja pärast muudatuste juurutamist. Kulud muutuvad tuludeks poole aastaga. Seega pannakse äriprotsesside selgitamisega paika kogu juurutuseks vajalik skelett ja luuakse baas õnnestumisele. Kui strateegia puudub, saavutatakse lihtsalt ühtne kliendibaas, mis on esimene ja oluline samm kliendihalduse pikal teel, luues eeldused edasiminekuks.
    Kliendistrateegia selgitamine töötajatele on protsessi raskemaid osi, peites mitmeid karisid. Näiteks vajavad allüksused teiste üksuste infot, ega soovi oma teavet välja anda, mistõttu võib alata allüksuste juhtide omavaheline vastutöötamine.
    Enamasti ei soovi töötajad lahkuda oma mugavusruumist, kardetakse liigset kontrollimist, järelevalvet ja töömahu kasvu. Sageli usaldatakse projektijuhtimine müügimeeskonnale, et hoida neid motiveerituna. See on aga halvim, sest müügimeeskond kannab olemasolevad protsessid üle uuele süsteemile, mistõttu mingit muudatust peale ühtse kliendibaasi ei toimu ja kliendikesksus jääb vaid unistuseks.
    Karidest ülesaamiseks tuleb hirmu asemel näha kasu ja leida uued hoovad ning boonussüsteemid, mis toetavad muutusi. Hinnatagu siis uute klientide ja kontaktide arvu nädalas, kliendile kulutatud aega, pakkumiste arvu, kliendi murede lahendamiseks kulunud aega ja lahendamise teid vms.
    Protsessid peavad muutuma vertikaalsest horisontaalseks, kus kõik teavad kõike, on huvitatud ning võimelised klienti teenindama igal ajal ning teevad ühtsesse kliendibaasi muudatusi. Projekti vedav juhtkond ei tohi endas kahelda.
    Milline on optimaalne juurutus, kas alustama peaks paari kasutajat hõlmava pilootprojektiga, allüksuse või keerukusastme kaupa või kaasama kohe kogu ettevõtte? Kõik need on mõeldavad eri põhjustel, ent ühtse kliendibaasi edukaks toimimiseks on parim mängida projektimeeskonnaga läbi prototüüp ja siis käivitada CRM kogu ettevõttes korraga ja aste-astmelt ehk lihtsamalt keerulisemale. Kui ettevõttes on pudelikael, tuleb juurutust alustada sealt.
    Vaevanõudvaim on algandmete ehk kliendibaaside korrastamine, pole haruldane, et projekt viibib. Reeglina asuvad andmed eri baasides, on vigased ja vananenud ning võivad esineda mitmel kujul. Siin tuleb vastu võtta strateegilised otsused ja määratleda reeglid, mis lähtuks soovist saavutada hästitoimiv ja operatiivne ühtne kliendibaas.
    Vähetähtis pole koolitus. Juurutusmeeskond treenib oskusi, töövõtteid ja tarkvarasse kirjutatud ideoloogiat. Juhtkonna esindaja sõnastab äriprotsesse, muudatusi, käitumiskultuuri ja kliendikesksust.
    Koolitusel tekib protsesside vahel dialoog. Kui töötajad kaasatakse protsessi juba selles etapis ja nende ettepanekutega arvestatakse, on süsteemi omaksvõtmine lihtsam ja muutustega kaasa minemise tõenäosus suurem.q
    Autor: Ene Randvee
  • Hetkel kuum
Lavly Perling: Tallinna uus võim tallab Savisaare rada “Tasuta” asjade pakkumine halvab majanduse ja mõtlemise.
Visiooni asemel, mis teeks Tallinnast vaba inimese keskse ja konkurentsivõimelise linna, asetab uus linnavõim esikohale toetused ja soodustused, kirjutab erakonna Parempoolsed juht Lavly Perling vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Visiooni asemel, mis teeks Tallinnast vaba inimese keskse ja konkurentsivõimelise linna, asetab uus linnavõim esikohale toetused ja soodustused, kirjutab erakonna Parempoolsed juht Lavly Perling vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Euroopa investorid investeerivad üha enam kaitsetööstusesse
Alates veebruarist on hüppeliselt suurenenud investeerimine julgeoleku- ja kaitsetehnoloogia ettevõtete börsil kaubeldavatesse fondidesse, vahendab Financial Times.
Alates veebruarist on hüppeliselt suurenenud investeerimine julgeoleku- ja kaitsetehnoloogia ettevõtete börsil kaubeldavatesse fondidesse, vahendab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Legolinn sai valmis, nüüd on golfi aeg. Eestist lahkunud Sami Seppänen elab investeerimisportfellist
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Rootsi majandus kahanes esimeses kvartalis ootamatult
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.