• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.10.05, 17:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa telekanalid pakuvad järjest vähem uudiseid

Euroopa Avatud Ühiskonna Instituut avaldas uurimuse, mille kohaselt pakuvad Euroopa telekanalid varasemast vähem vajalikke uudised.
Enam pakutakse aga sensatsioonimaigulisi sõnumeid, vahendas Postimees Online BBCd. Vaatluse all oli 20 Euroopa riigi 4000 telekanalit, mille puhul uuriti nii omanikusuhteid, programme kui ka ringhäälingut puudutavaid seadusi. Telekanalite vaatajaskonna uurimus näitas, et suurem osa eurooplastest saab oma igapäevase informatsiooni telesaadetest, kuid viimaste aastatega on uudiste kvaliteet halvenenud. Uudiste kvaliteet jättis soovida, kui kogu riigi telekanalid olid paari-kolme firma käes või kus suurem osa kanalitest olid kommertskanalid.
'Uurivat ajakirjandust ja ni?isaateid ei saa korraga olla nii riiklikel kui ka kommertskanalitel,' seisab uurimuses. Näiteks Prantsuse kommertskanalit TF1 vaatab kolmandik kohalikust vaatajaskonnast ja see kanal valitseb poolt telereklaami turust. Uurimus leab, et digitaalsaated on need, mis tõstaksid konkurentsivõimet ning samas ka programmide kvaliteeti. Samas pole paljudes riikides veel vastu võetud digitaalset saateedastust käsitlevaid seadusi ning hetkel tegeleb digitaalsaadetega ainult käputäis firmasid.
Budapestis asuva instituudi kohaselt ei tohiks teleturu hetkeolukord valitseda telekanalitel edastavate saadete üle ning riiklikud telekanalid peaksid üle minema digitaalsele saateedastusele. Instituut soovitas Euroopa Liidul luua meediakontrolli agentuur, mille ülesandeks oleks kontrollida, et omanikusuhted ja riiklike telekanalite rahastamine oleks läbinähtavad. 'Telekanalite vaatajad ei saa tihtipeale vajalikku informatsiooni demokraatlike seisukohtade kujundamiseks ühes või teises ühiskondlikult tähtsas küsimuses,' on kirjas uuringus. Lisaks seisavad paljud Euroopa riigid silmitsi kommertskanalite pealetungiga, mis omakorda tekitavad 'vaatajareitingu sõdu' riiklike telekanalitega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele