Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tele2 toob äriklienditurule tasuta kõned
Tele2 astus äriklienditurule trügides järgmise sammu - kõik enne märtsi lõppu liituvad uued ärikliendid saavad aasta lõpuni firmasiseselt tasuta kõneleda.
Eesti mobiilsideturul hinnaliidrina tuntud Tele2 asus innukalt äriklienditurgu segi pöörama mullu novembris, lubades aastaga turuosa sel turul kahekordistada. Tele2 juhatuse esimees Toomas Tiivel nentis eile kliendimeelitamise uut taset - tasuta kõnesid - tutvustades, et kampaania algus on väga julgustav olnud. "Kui midagi ei oleks juhtunud, poleks me seda sammu astunud," kostis Tiivel rahulolevalt. "Oleme saanud kindlust juurde."
Elisa tunamullust valusat kogemust (eraklientide tasuta kõned venisid mitme tunni pikkuseks ning tekitasid võrguprobleeme - toim.) Tiivel ei pelga ning küsimusele, kas nad ööpäev läbi lobisejaid ei karda, vastas lühidalt: "Iga jutt lõpeb ükskord otsa!"
Tiiveli sõnul mingeid kindlaid piiranguid ei tule. "Kui selgub, et on jama, siis kannatame ära ja võtame seda kui õpiraha," jäi Tiivel kindlaks.
Konkurentide kohta ütles Tiivel, et peale madalama hinna saab Tele2 võrgus firmasiseseid kõnesid teha ka ilma lühinumbrita. "Meil saab ka pika numbriga tasuta helistada," ei jätnud Tiivel enda kiitmise võimalust kasutamata.
Omanikult, Rootsi börsiettevõttelt Tele2 AB, ei pidanud Tiivel tasuta kõnede pakkumiseks luba küsima. "See on turundus- ja kliendikampaania ning neid teeme me siin ise," kostis Tiivel. "Nad saavad sellest hiljem teada."
Äriklientide turuosa kahekordistamise kampaania maksumust Tiivel ei avaldanud. "Ma väga täpselt ei teagi, aga kui teakski - ega ei ütleks kah," vastas Tiivel.
Oma praegust turuosa ärikliendi sektoris hindab Tele2 umbes kümnendikule. "EMT-l on aga sellest turust umbkaudu 80% või ehk isegi rohkem, samas on kogu mobiilsideturust EMT käes 47%. Miks sama suhe ei võiks äriklienditurul olla?" küsis Tiivel.
Rohkem kliente tähendab ka rohkem kulusid - on ju suurema kliendiarvu jaoks nn suuremat võrku vaja, selleks asuski Tele2 hooga levi- ja kõnekvaliteedi parandamiseks investeeringuid tegema. "Arvan, et aasta lõpuks on kõigi kolme operaatori levialad võrreldavad või samad," lubas Tiivel ning märkis, et piltlikult öeldes sõidavadki Tele2 inimesed praegu mööda maanteid ja lapivad leviauke.
EMT juhatuse liige, teenindus- ja müügidirektor Indrek Randveer ütles, et ei näe tasuta kõnedes midagi üllatavat. "Omavahelistes 0-kroonistes kõnehindades pole midagi erakordset, Tele2 ise on seda enne teinud, EMT on seda teinud, Elisa TeleYks on seda teinud," ütles Randveer. "Selles pole midagi rabavat, et 0,25-lt korraks 0 peale tuldi. Aga kindlasti ei alahinda me Tele2 püüdu ärisektorisse tungimisel." Ta lisas, et teised operaatorid ei jää kindlasti passiivseks kõrvaltvaatajaks.
Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen ütles, et teleteenuste eest esitatud arve koosneb mitmest komponendist, millest üks on firmasisesed kõned. "Kui keegi otsustab selle komponendi hinna muuta nulliks, siis tõenäoliselt kompenseeritakse see mõne teise komponendi juures, sest mobiilivõrgu ülalpidamise kulud on siiski olemas ja mobiilsideoperaatori kõige suuremad kulud tulenevad just võrgusisesest liiklusest," ütles Seppänen. "Tüüpiline juhtum mobiilsidevaldkonnas on see, et võrgu ressursi ülejääki tahetakse maksimaalselt ära kasutada ja kui sinna umbes 10% liiklust juurde lisada, ei pea lisainvesteeringuid tegema ning kulud ei kasva. Siis tundub, et lisaliikluse jaoks vajalik kapatsiteet on peaaegu olematu hinnaga ja otsustatakse turult haarata liiklust juurde, näiteks 0-hinnaga. Ununeb aga see, et olemasolevad kliendid tahavad samu tingimusi ja ka konkurendid reageerivad sellele. Tulemusena üldine hinnalangus turul."