• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 01.03.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enne korralik teedevõrk, siis sild

Kaugelt on mõnda asja paremini näha ja avaramalt mõista kergem kui ise siinmail, oma mätta otsast kaedes, järeldasin Vahur Linnuste Pariisi-kirjast (PM, 03.02.). Linnuste tõdes, et rohkete sildadega Taanis asuti suursildade ehitamisele alles siis, kui teedevõrk oli turvaline. Järeldus oli ainuõige - Eesti prioriteet peaks olema eluohtlike maanteede ümberehitamine ja mitte sebimine Saaremaa silla ümber.
Sild võib huvitada mõnd Brüsseli äriseltskonda, kes tahaks teenida suure sillaprojekti pealt. See aga riisuks meie tagasihoidlikust rahakotist omafinantseeringu näol priske summa Lääne-Euroopa suurfirmadele. Inimesed aga on andnud küsitlustes Tallinn-Tartu maanteele kolmekordse eelistuse Saaremaa silla ees.
Riigina tuleb meil lähtuda oma rahvuslikest huvidest ja seda ka välisraha kaasamisel. ELis toimuva najal peaks olema nüüdseks enamikule eestlastest selge, et lõpuks lähtuvad riigid ikkagi vaid omakasupüüdlikest eesmärkidest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läänemere transpordivõrgustiku areng toimub nüüd jõuliselt Ida-Virumaal, kus Sillamäel rakendub ELi idapoolseim sadam, kaasates oma arengusse ja ühishuvide teenistusse ka Vene kapitali. Koostöö Soome partneritega on delikaatne teema. Sealsed äri- ja majandusringkonnad peavad peent naeru selle üle, et Eesti on kaotanud oma eelise vahendajana Ida ja Lääne vahel, ehkki meil olid selleks ideaalsed võimalused. Asub ju Narva Peterburile palju lähemal kui lähim Soome linn Lappeenranta ja vaid tänu poliitikale on soomlaste äri Venemaaga edukam kui eestlastel.
Tegemata kodutööst räägib ka Via Baltica 15aastane lugu. Kuid tollal rajasid taanlased, rootslased ja soomlased ELi rahaga Skandinaavia transiidikoridori, mis ühendab Berliini, Kopenhaageni, Malmö, Stockholmi, Helsinki ja Peterburi. Samas on aga tee Berliinist Peterburi läbi Poola ja Baltimaade otsem, lühem ja odavam.
Kui Eesti poliitikud hakkaksid lähtuma rahvusvahelise koostöö tänapäevastest arusaamadest, oleks see logistiliselt kasulik kõigile asjaosalistele.
Autor: Vello Rekkaro

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele