Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Enne korralik teedevõrk, siis sild

    Kaugelt on mõnda asja paremini näha ja avaramalt mõista kergem kui ise siinmail, oma mätta otsast kaedes, järeldasin Vahur Linnuste Pariisi-kirjast (PM, 03.02.). Linnuste tõdes, et rohkete sildadega Taanis asuti suursildade ehitamisele alles siis, kui teedevõrk oli turvaline. Järeldus oli ainuõige - Eesti prioriteet peaks olema eluohtlike maanteede ümberehitamine ja mitte sebimine Saaremaa silla ümber.
    Sild võib huvitada mõnd Brüsseli äriseltskonda, kes tahaks teenida suure sillaprojekti pealt. See aga riisuks meie tagasihoidlikust rahakotist omafinantseeringu näol priske summa Lääne-Euroopa suurfirmadele. Inimesed aga on andnud küsitlustes Tallinn-Tartu maanteele kolmekordse eelistuse Saaremaa silla ees.
    Riigina tuleb meil lähtuda oma rahvuslikest huvidest ja seda ka välisraha kaasamisel. ELis toimuva najal peaks olema nüüdseks enamikule eestlastest selge, et lõpuks lähtuvad riigid ikkagi vaid omakasupüüdlikest eesmärkidest.
    Läänemere transpordivõrgustiku areng toimub nüüd jõuliselt Ida-Virumaal, kus Sillamäel rakendub ELi idapoolseim sadam, kaasates oma arengusse ja ühishuvide teenistusse ka Vene kapitali. Koostöö Soome partneritega on delikaatne teema. Sealsed äri- ja majandusringkonnad peavad peent naeru selle üle, et Eesti on kaotanud oma eelise vahendajana Ida ja Lääne vahel, ehkki meil olid selleks ideaalsed võimalused. Asub ju Narva Peterburile palju lähemal kui lähim Soome linn Lappeenranta ja vaid tänu poliitikale on soomlaste äri Venemaaga edukam kui eestlastel.
    Tegemata kodutööst räägib ka Via Baltica 15aastane lugu. Kuid tollal rajasid taanlased, rootslased ja soomlased ELi rahaga Skandinaavia transiidikoridori, mis ühendab Berliini, Kopenhaageni, Malmö, Stockholmi, Helsinki ja Peterburi. Samas on aga tee Berliinist Peterburi läbi Poola ja Baltimaade otsem, lühem ja odavam.
    Kui Eesti poliitikud hakkaksid lähtuma rahvusvahelise koostöö tänapäevastest arusaamadest, oleks see logistiliselt kasulik kõigile asjaosalistele.
    Autor: Vello Rekkaro
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.