Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Baltikal kavas kaupluste arvu kolme aastaga kahekordistada

    Poodide avamine läheb Baltika juhi Meelis Milderi sõnul firmale maksma kuni 200 miljonit krooni. "Kolmaastakuplaan" näeb ette 160-180 kauplust praeguse 93 asemel.
    Kõige jõulisem ekspansioon on ees Ukrainas, kus Baltikal on ka esimeste seas turule tulija eelis. "Kui kuskil uus kaubanduskeskus avatakse, on meil lihtsam sinna sisse saada kui mõnel uuel tulijal," selgitas Milder. Kolme aasta pärast peakski põhituruks saama Ukraina ja Venemaa. Kokku on seal plaanis avada 60-75 uut kauplust ja nende riikide osakaaluks saab kuni 50% Baltika kauplusteketist.
    Eeskätt sõltub aga poodide avamine Ukrainas ja Venemaal arendajate tegevusest ning kaubanduskeskuste avamisest. Peale kaupluste arvu kasvu suureneb ka poodide müügipinna maht. Näiteks Montoni poed kasvavad praeguselt 200-300 ruutmeetrilt kuni 500 ruutmeetrile.
    Kui praegu on kontserni suurim turg Eesti, siis sel aastal peaks Leedu juba ette jõudma. Ettevõtte juhi sõnul vaatab firma aga kõiki kolme Balti riiki koduturuna.
    Samas on plaanis laieneda ka uutele turgudele Kesk-ja Ida-Euroopas, kuid seda mitte enne 2007. aastat.
    Praegusele kolmele kaubamärgile tuleb samuti lisa. Sealjuures ei välistanud Milder juba toimivate brändide ostmist.
    Laienemine kasvatab firma käivet kaks korda. "Matemaatika ütleb, et kolme aasta pärast peaks käive olema mitte väiksem kui 1,4 miljardit krooni," märkis Milder. Brutorentaabluse eesmärk on vähemalt 52%, omakapitali tootluse eesmärk on 30%.
    Eilsel aktsionäride üldkoosolekul rõhutas firma juht, et Baltika on spetsialiseeritud moe jaemüüja. Selle kontseptsiooniga hääletati vastavusse ka ettevõtte põhikiri - nüüd on firma põhitegevusalaks kaubandustegevus. Kuigi osa asju toodetakse Eestis, tuleb enamik mudeleid Hiinast, Venemaalt, Türgist ja Leedust.
    Eile otsustati ka kasumi jaotamine - iga aktsia kohta saab 2005. aasta eest 2 krooni dividende. Edaspidi on firma poliitika maksta dividendideks 25% kasumist.
    "Iga ettevõtja unistus on pääseda kinnisvaraarendusse ja me oleme teel sinna," vastas Baltika juht Meelis Milder muiates aktsionäride koosolekul küsimusele Baltika kinnistu kohta.
    Veerenni tänaval Lutheri kvartali kõrval on Baltikal kokku 14 000 m2 maad ning firma on alustanud Tallinna linnavalitsusega detailplaneeringu osas läbirääkimisi. On palgatud detailplaneeringu koostaja.
    Milderi sõnul kogu kinnistut maha ei müüda. Kuigi tootmine kolitakse Lasnamäele, tahab ettevõte jätta kontorid vanasse kohta. Lisaks on arukas sellise väärtusega maatükki bilansis hoida. Seetõttu on plaanis pool endale jätta ning ülejäänu äri- ja elamispindadega täita. Ettevõte pole avaldanud, kui palju raha projektist teenida loodetakse. "Aga palju," lausus Milder paljulubavalt.
    Kui raha laekub, jagatakse seda ka aktsionäridega. "Dividendipoliitika on selline, et maksame välja 25% kasumist," sõnas Milder. "Kui kinnistud müüme, võime maksta ka erakorralisi dividendide."
    Autor: Lauri Matsulevitsh
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Tugev konkurents süvendas Omniva kahjumit
Omniva müügitulu oli tänavu esimeses kvartalis kokku 31,9 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3 protsendi võrra suurem.
Omniva müügitulu oli tänavu esimeses kvartalis kokku 31,9 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3 protsendi võrra suurem.
Kuine hinnatõus sai vunki juurde
Tarbijahindade aastane kasv aeglustus aprillis 3,27 protsendi tasemele, näitab statistikaameti kiirhinnang.
Tarbijahindade aastane kasv aeglustus aprillis 3,27 protsendi tasemele, näitab statistikaameti kiirhinnang.