Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink pole Superfastil seni palku tõstnud
Palgatõus pidi jõustuma juuni alguses. Soome meremeeste ametiühing lubab, et asja nii ei jäeta.
"Tulen just puhkuselt. Suvel selle asja kohta kõrva jäänud kuuldused on nüüd tõeks osutunud," ütles lehele Soome Meremeeste Ametiühingu juht Simo Zitting. "Me ei kavatse mingil juhul taluda, et kokkulepetest kinni ei peeta," ütles ta.
Zittingi sõnul hakkab Soome meremeeste ametiühing kiiremas korras arutama, mida ette võtta. Võimalik on nii tööandja kohtusse kaebamine kui ka blokaad.
Blokaadi rakendas Soome meremeeste ametiühing juba kevadel, kui tuli välja, et Superfasti ostnud Tallink maksab töötajatele palka, mis on kõigest neljandik Soome palgatasemest.
Liit lähtub oma nõudmistes nn Ateena lepingust, mille järgi tuleb meremeestele palka maksta nende riikide palgataseme järgi, mille sadamate vahel alus sõidab. Superfasti laevad sõidavad Soome ja Saksamaa vahet.
Soome meremeeste ametiühingu blokaadiga ühines kevadel ka Soome auto- ja transporditööliste ametiühing. Mõni päev hiljem allkirjastas Tallink kokkuleppe, mille järgi pidi meremeeste palk kohe korralikult tõusma, et siis järk-järgult 2008. aastaks Soome tasemele jõuda.
Tallink Finlandi tegevjuht Keijo Mehtonen ei soovinud lehele teemat kommenteerida.
Leht kirjutas, et mõnedel andmetele toetub Tallink lepingu täitmata jätmisel sellele, et Keijo Mehtonenil ei olnudki volitusi palgalepet alla kirjutada. Zitting sellist asja ei usu. "Saatsime kokkuleppe kavandid otse Tallinki omanikule Enn Pandile, Mehtonenile koopia. Mehtonenil oli kõnelustel kaasas Soome advokaat. Oleks imelik, kui nad ei tea, kellel on volitused," ütles Zitting. "Väga kummalist Ida-Euroopa kultuuri tuuakse meile," lisas ta.
Zitting ennustab, et ees on tüliderohke sügis. Suviseks reisihooajaks taheti rahu osta mistahes hinnaga. Nüüd tekib ühtlasi küsimus, mis saab Siljast. "Loomulikult mõtleme nüüd, et mis Siljast saab, kui on ilmnenud, et eeslaste sõnadele ei saa loota," ütles Zitting.
Silja peausaldusmees Leif Drockila esialgu ei muretse. "Meie pole Siljal veel mingeid muutusi märganud, ehkki omanik vahetus. Ma ei kiirustaks Superfasti asja Siljaga ühendama," ütles ta.
Kokkulepe, millele Turun Sanomat artikkel viitab, saavutati Tallinki ja Soome Meremeeste Ühingu (FSU) vahel juunis 2006, selgitab ASi Tallink Grupp müügi- ja turundusdirektor Peter Roose pressiteate vahendusel ettevõtte nägemust asjast. Kokkulepe sätestab, et täpsemad mehhanismid ja detailid peavad saama fikseeritud ja dokumenteeritud hiljemalt 30. septembriks 2006 ning kokkulepe jõustub tagasiulatuvalt 1. juunist 2006. Mõlemat poolt esindavad töögrupid on kohtunud mitmel korral ning käimas on läbirääkimised, jõudmaks kokkuleppele palkade osas septembris saabuvaks tähtajaks, mätkis Roose.
AS Tallink Grupp avaldab kahetsust, et FSU rünnak tuleb eriti tundlikul ajal, mil ettevõttel on käimas peaaegu 100 miljoni euro suurune aktsiaemissioon.