Ukraina president Viktor Juštšenko esitas oma Eesti visiidil idee, et Ukraina kaubad liiguksid läbi Eesti. "Esmaspäeval läheme Ukrainasse koos peaministriga visiidile, et teemat edasi arendada," tutvustas Antropov arenguplaane.
Ukrainast liiguksid puit, metall, põllumajandus tooted läbi Eesti Läne-Euroopasse, sest Ukraina on võimas põllumajandus- ja strateegiliste varude maa. Ukrainasse liiguks omakorda kvaliteetne olmekaup.
Antopovi sõnul hakkavad varsti loodetavasti kulgema konteinerid läbi Paldiski Põhjasadama Skandinaavia maadest Hiinasse Transs-Siberi kaubateel.
"Majanduslikust aspektist on igati loogiline, et kaubad liiguksid läbi Paldiski, kui praegust kulgeb kauba tee läbi Hanko ja siis tuuakse need siia, et rongile laadida Venemaale saatmiseks," tunnistas Ansip.
Antropovi sõnul ei suuda olemasolevad marsruudid rahuldada Venemaa kasvavat nõudlust. Tema sõnul on praeguse kaubavoo maht 200 000 tonni. "Kui mina Paldiskisse tulin, oli siin üks suur pommiauk, ainult kaevati, nüüd hakkab valmis saama. Edasi loodame kaubavedude mahtu suurendada kahe miljoni tonnini aastas viie aasta jooksul, sadama totaalne võimsus on neli miljonit tonni aastas," ütles Antropov. Ta lisas, et pikas perspektiivis on plaanis Paldiski Põhjasadam ja Lõunasadam ühendada.
Peamine sadama probleem, mida Antropov Ansipile kurtis on, et sadamate seadus on 10 aastat vana, mis ei võimala sadamaid arenda ja on vastuolus ehitusseadusega. "Merepõhja ehitamine on keeruline, merepõhi on maa on riigi oma samas, et ehitusluba saada peab olema maa sadama oma," kurtis Antropov.
Ansipi sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis uus seaduseelnõu liikumas ja loodetavasti läbib see kooskõlastusringi. "Merepõhja maadega on suur probleeml," ütles Ansip.
Peaministri sõnul saab riik kõige paremini sadamat aidata sadamale ligipääsu loomisega ja infrastruktuuri arendamisega. "Riigi mure on raudtee, Tallinna ümbersõit, Tallinn-Narva, Tallinn-Tartu maantee, Via Baltica. Nende tee arendamine suurendab ka kaubakoguseid," ütles Ansip Antropovile. "Tallinna sadamale ei olnud raudtee ümbersõidu ehitamine majanduslikult tasuv, kuid tallinlaste jaoks on tegemist julgeolekuküsimusega, et me vastu taevast ei lendaks," lisas Ansip.