• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2250,69%35 951,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2250,69%35 951,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • 17.04.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taksorent autojuhist odavam

Kiisu Takso juhataja Reet Tammejuur märgib, et kui firma soovib tellida taksot terveks päevaks, tuleb arvestada takso tunnihinnaga.
"Meil on tunnitasu 170 krooni, nii et kui see korrutada tavalise tööpäeva pikkuse ehk siis kaheksa tunniga, peaks päeva hinnaks tulema 1360 krooni," arvutab ta. Tammejuur soovitab taksoteenust eelkõige just sellistele firmadele, kellel ei ole regulaarselt vaja kuigi palju sõita ja oma autojuhti pidada ei tasu seega ära.
"Auto puhul tuleb ju arvestada potentsiaalsete remondikuludega," ütleb ta. "Takso tuleb vähe sõites kindlasti odavam."
E.T.X Takso juht Aksel Alase sõnul saab nende takso puhul terve päeva hinna kätte, kui korrutada tunni hind, ehk 250 krooni vajalike tundide arvuga. Ta lisab, et taksot kasutades jääb ära terve rida kulusid - autoliising, kindlustus ja parkimistasud. "Paljud ettevõtted on seda mõistnud, loobunud oma autojuhist ja otsustanud üksnes taksoteenuse kasuks," lausub ta. "See on neile lihtsalt rahaliselt palju kasulikum."
Marabu Takso tegevjuhi Veiko Lauri väitel pole neil olnud kogemust, et mõni firma sooviks taksot tellida terveks päevaks.
"Siiamaani oleme hinda võtnud ikka üksnes taksomeetri järgi," kinnitab ta. "Kui juhid ise on ka mõne päevapikkuse tehingu teinud, siis on tasu olnud nende omavahelise kokkuleppe küsimus kliendiga."
Reet Tammejuur kommenteerib, et peamine firmadele pakutav teenus on neil töötajate transport tööle ja koju ning vajadusel ka laste toomine koolidest või lasteaedadest, samuti viib Kiisu Takso turismifirmade kliente lennujaama.
"Hind on ikka taksomeetri järgi," kinnitab Tammejuur. "Pikaajalistele klientidele oleme teinud ka 10-20% allahindlust." Tammejuur täpsustab, et mugavama arvelduse huvides võivad ettevõtted kasutatud teenuse eest maksta arvega järgmisel kuul.
Aksel Alase sõnul saavad ettevõtted nende firmas kuuajast krediiti kasutada. "Sõidavad kuu aega võlgu ja pärast esitame neile arve," ütleb Alas. "Hinnaks on ikka tavaline taksohind."
Alas leiab, et ettevõtete jaoks on arvepidamisel kindlasti mugav, kui saab maksta ühe koondarvega. "Igatahes on teenus äärmiselt populaarseks kujunenud," möönab Alas. "Umbes 85% meie klientidest moodustavadki just firmad."
Veiko Lauri kinnitab, et ettevõtted saavad sõlmida kliendikaardilepingu ning maksta arvega. "Veavad kuu aega oma töötajaid ja siis järgmisel kuul maksavad teenuse eest," selgitab Lauri.
"Hind on sama, mis meie takso kilomeetri maksumus ikka - nii palju kui kasutavad, nii palju ka maksavad." Lauri hinnangul kasutavad sedalaadi teenust paljud ning sugugi mitte üksnes suurfirmad. "Meie klientide hulgas on ka lausa ühemehefirmasid," märgib Lauri.
ASi Tulika Takso juhataja Anne Rebase sõnul pakub nende ettevõte firmadele taksokaarti ja kviitungit. "Kaart on kehtestatud limiidiga ja toimib online-autoriseerimise põhimõttel," täiendab ta. Kviitungiraamatu korral jagavad firmad oma töötajatele kviitungeid. Rebane mainib veel, et teenuse hinnaks on Tulika tavapärane taksoteenuse tariif.
Autojuhti pole meie majas juba vähemalt neli aastat olnud, leiame, et takso kasutamine tuleb meile odavam.
Kasutame Marabu Takso teenust ja oleme sellega igati rahule jäänud. Kindlasti on kavas koostööd ka jätkata, sest mingeid probleeme esinenud ei ole.
Meil on pidevalt ühed ja samad sõitjad, nemad märkaksid kohe, kui oleks midagi kahtlast.
Vahel ikka on juhtunud, et ei saa taksot just sel momendil, kui tarvis oleks, ent tänapäeval ei saa seda vist ükski firma võimaldada. Pettusi pole küll tuvastanud.
Igal juhul soovitaksin ettevõtetel, kellel on transporti tarvis vaid aeg-ajalt, kasutada pigem mõne usaldusväärse taksofirma teenust, kui hoida "igaks juhuks" palgal autojuhti.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele