Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksorent autojuhist odavam

    Kiisu Takso juhataja Reet Tammejuur märgib, et kui firma soovib tellida taksot terveks päevaks, tuleb arvestada takso tunnihinnaga.
    "Meil on tunnitasu 170 krooni, nii et kui see korrutada tavalise tööpäeva pikkuse ehk siis kaheksa tunniga, peaks päeva hinnaks tulema 1360 krooni," arvutab ta. Tammejuur soovitab taksoteenust eelkõige just sellistele firmadele, kellel ei ole regulaarselt vaja kuigi palju sõita ja oma autojuhti pidada ei tasu seega ära.
    "Auto puhul tuleb ju arvestada potentsiaalsete remondikuludega," ütleb ta. "Takso tuleb vähe sõites kindlasti odavam."
    E.T.X Takso juht Aksel Alase sõnul saab nende takso puhul terve päeva hinna kätte, kui korrutada tunni hind, ehk 250 krooni vajalike tundide arvuga. Ta lisab, et taksot kasutades jääb ära terve rida kulusid - autoliising, kindlustus ja parkimistasud. "Paljud ettevõtted on seda mõistnud, loobunud oma autojuhist ja otsustanud üksnes taksoteenuse kasuks," lausub ta. "See on neile lihtsalt rahaliselt palju kasulikum."
    Marabu Takso tegevjuhi Veiko Lauri väitel pole neil olnud kogemust, et mõni firma sooviks taksot tellida terveks päevaks.
    "Siiamaani oleme hinda võtnud ikka üksnes taksomeetri järgi," kinnitab ta. "Kui juhid ise on ka mõne päevapikkuse tehingu teinud, siis on tasu olnud nende omavahelise kokkuleppe küsimus kliendiga."
    Reet Tammejuur kommenteerib, et peamine firmadele pakutav teenus on neil töötajate transport tööle ja koju ning vajadusel ka laste toomine koolidest või lasteaedadest, samuti viib Kiisu Takso turismifirmade kliente lennujaama.
    "Hind on ikka taksomeetri järgi," kinnitab Tammejuur. "Pikaajalistele klientidele oleme teinud ka 10-20% allahindlust." Tammejuur täpsustab, et mugavama arvelduse huvides võivad ettevõtted kasutatud teenuse eest maksta arvega järgmisel kuul.
    Aksel Alase sõnul saavad ettevõtted nende firmas kuuajast krediiti kasutada. "Sõidavad kuu aega võlgu ja pärast esitame neile arve," ütleb Alas. "Hinnaks on ikka tavaline taksohind."
    Alas leiab, et ettevõtete jaoks on arvepidamisel kindlasti mugav, kui saab maksta ühe koondarvega. "Igatahes on teenus äärmiselt populaarseks kujunenud," möönab Alas. "Umbes 85% meie klientidest moodustavadki just firmad."
    Veiko Lauri kinnitab, et ettevõtted saavad sõlmida kliendikaardilepingu ning maksta arvega. "Veavad kuu aega oma töötajaid ja siis järgmisel kuul maksavad teenuse eest," selgitab Lauri.
    "Hind on sama, mis meie takso kilomeetri maksumus ikka - nii palju kui kasutavad, nii palju ka maksavad." Lauri hinnangul kasutavad sedalaadi teenust paljud ning sugugi mitte üksnes suurfirmad. "Meie klientide hulgas on ka lausa ühemehefirmasid," märgib Lauri.
    ASi Tulika Takso juhataja Anne Rebase sõnul pakub nende ettevõte firmadele taksokaarti ja kviitungit. "Kaart on kehtestatud limiidiga ja toimib online-autoriseerimise põhimõttel," täiendab ta. Kviitungiraamatu korral jagavad firmad oma töötajatele kviitungeid. Rebane mainib veel, et teenuse hinnaks on Tulika tavapärane taksoteenuse tariif.
    Autojuhti pole meie majas juba vähemalt neli aastat olnud, leiame, et takso kasutamine tuleb meile odavam.
    Kasutame Marabu Takso teenust ja oleme sellega igati rahule jäänud. Kindlasti on kavas koostööd ka jätkata, sest mingeid probleeme esinenud ei ole.
    Meil on pidevalt ühed ja samad sõitjad, nemad märkaksid kohe, kui oleks midagi kahtlast.
    Vahel ikka on juhtunud, et ei saa taksot just sel momendil, kui tarvis oleks, ent tänapäeval ei saa seda vist ükski firma võimaldada. Pettusi pole küll tuvastanud.
    Igal juhul soovitaksin ettevõtetel, kellel on transporti tarvis vaid aeg-ajalt, kasutada pigem mõne usaldusväärse taksofirma teenust, kui hoida "igaks juhuks" palgal autojuhti.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Kallis kakao paneb šokolaaditootjad hinda tõstma. Eesti ettevõtja rajab Costa Ricasse istanduse
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.