Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüütiline CRM toob lahenduse andmekaosele

    Kliendikeskse lähenemise tuhinas võib aga ununeda, et peale kliendiinfo kogumise on vajalik kliendi andmeid seostada teiste andmeallikatega ja hinnata müügitegevuste mõju ettevõtte eesmärkide täitmisele.
    Probleem väljendub tihti selles, et pärast CRMi juurutuse lõppu hakatakse tellima juurde uusi ja uusi aruandeid.
    Samas võib juhtuda, et suur aruannete hulk ei taga rahuolu juhtimisinfoga. Seda eelkõige sellepärast, et aruanded näitavad fakte ehk vastavad küsimusele "mis juhtus?" (näiteks, kui suur oli käive, kogus või arvete hulk), kuid ei anna kasutajale võimalust andmeid omavahel seostada.
    Miks käive oli täpselt selline, nagu see oli? Kas klientide hulk kahanes? Kas kontaktide hulk kahanes? Kas toodete kättesaadavusega oli probleem?
    Kliendisuhete juhtimise tarkvara jagatakse oma iseloomult kahte gruppi. Operatiivseks CRMiks nimetatakse tarkvara, mille fookus on äriprotsessidel. Analüütiliseks CRMiks aga tarkvara, mille fookus on andmetöötlusel, juhtimisinfo toomisel ning andmete analüüsil.
    Operatiivse CRMi abil võime koguda hulga andmeid, kuid kui me neid andmeid ei töötle ega muuda informatsiooniks, mis on omakorda aluseks juhtimisotsuste langetamisel, ei omanda väärtust ka kõik kogutud andmed. Analüütilise kliendisuhete juhtimise tarkvara eesmärk on muuta kuivad kliendiandmed sisuliseks informatsiooniks kliendi käitumise ja soovide mõistmisel ning kliendiga seotud tegevuste tulemuslikkuse hindamine.
    Näiteks, kui on teada, mitu kohtumist müügimehed tegid, siis on võimalik ennustada tehtavate pakkumiste arvu, sellest omakorda saab pakkumiste võitmise määra kaudu ennustada võimaliku käivet.
    Konkreetseid mõõdikuid on raske loetleda, kuna need varieeruvad ärivaldkonniti. Mõõdikute otstarbekuse hindamisel on igal ettevõttel vaja otsustada, kas peale mahte iseloomustavate mõõdikute on olemas ka efektiivsust ning kvaliteeti peegeldavad mõõdikud.
    Siinkohal tuleb rõhutada, et mõõtma ei peaks ettevõttes mitte ainult tegevuste väljundeid (neid on lihtne mõõta!), vaid eelkõige peaks mõõtma tegevuste mõju ja tulemuslikkust lähtuvalt püstitatud eesmärkidest.
    Mõnikord arvatakse, et andmetöötlus on väga aeganõudev, selle meetodid raskesti arusaadavad ning neil on vähe seost igapäevaste äriprotsessidega. Praktikas on siiski kinnitust leidnud, et 80% analüüsimeetoditest on lihtsad, olgu need siis andmete grupeerimine, lisandväärtustamine, üldistamine või summeerimine.
    Lihtne on ettevõttes igale kliendi ostutehingule n-ö juurde kleepida tunnus, mis näitab, mitu kuud oli selle ostutehingu puhul möödas kliendi esimesest ostust. Selle lisavälja olemasolul saab ettevõte väga ülevaatliku analüüsi, kui palju müügimahust on seotud eelmiste aastate klientidega ja kui palju uute klientidega. See annab võimaluse hinnata kliendihaldurite töö tulemuslikkust.
    Samuti, teades klientide ostukäitumist aegreana, saame leida kliendid, kelle ostukäitumine erineb üldisest käitumisest ja see annab võimaluse lisamüügiks. Või analüüsida seda, kui palju on võimalik kliendile esimesel korral teha soodustust, et tema hilisemad ostud kataks algselt tehtud soodustusi.
    20% meetoditest võib liigitada statistilisteks andmetöötluse meetoditeks ning nende puhul on sageli vaja kaasata spetsialist, kes soovitaks, milliseid meetodeid kasutada. Üldjuhul kasutatakse statistilisi meetodeid kas mingi kindla nähtuse kirjeldamiseks või mõne arvsuuruse ennustamiseks.
    Näiteks võib arvutile ette anda kassatšekkide andmebaasi ning lasta analüüsida, millised jooned iseloomustavad kliente, kes on ostnud jogurtit.
    Arvuti vastus võib kõlada umbes selliselt: "Jogurtit ostavad X% osas naised vanuses 20-35 aastat, kes käivad poes enamasti õhtuti ja nädalavahetustel ning kelle ostukorvis on peale jogurti veel lihatooted ja soolased suupisted."
    Analüütilise CRMi juurutamise edukus sõltub andmete kvaliteedist.
    Sageli on ettevõttes tavapärane olukord, et pole leida ühtegi inimest, kes oskaks öelda, millised andmed tekivad, kuidas need tekivad ja mis on andmete omavahelised seosed.
    Samuti on probleemiks, et vajalike andmeid pole üldse kogutud. Seega: et luua analüüsisüsteem, mis looks ettevõttele lisandväärtust, on vajalik peale tarkvaralise lahenduse muretsemise vastata ka mõnele küsimusele. Kes hakkab analüüsisüsteemi hooldama? Kes vastutab andmete olemasolu eest? Kas ettevõtte otsustusprotsess väärtustab kvaliteetselt töödeldud andmeid?
    Rahvusvahelised uuringud näitavad, et vaev analüüsisüsteemi loomisel tasub ennast ära, sest saadud tulemuste abil on võimalik tõsta ettevõtte käivet kontsentreerudes tulusamatele klientidele.
    Samuti vähendada kulusid, elimineerides kahjumlikumad olukorrad ja kliendid, ning kiirendada teenindusega seotud tegevusi.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.