• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 24.05.07, 13:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Säästumõtted, mis hoopis raiskavad bensiini

Taas lakke roninud bensiinihinnad sunnivad paljusid mõtlema, kuidas sõita nii, et rahakott ellu jääks.
On terve rida asju, mis tõesti aitavad auto kütusekulu tõesti vähendada. Näiteks vali sõitudeks aeg, kui liiklus on hõredam, ära vea autos kaasas liigseid asju, keera pikkade fooritsüklite ajal oodates süüde välja.
Kuid mitte iga kokkuhoiumõte ei too kaasa kokkuhoidu. Veebileht Daily Fuel Economy Tips vahendab neli mõtet, mida inimesed on harjunud pidama säästvaks. Tegelikkus on sootuks vastupidine.
1. Linna teises otsas tanklas on bensiin odavam. Stop! Pole mõtet sõita sentide pärast teise linna otsa. Kogu säästetud raha kulub pikema sõidu peale. Seda eriti Eestis, kus bensiinihinnad justkui kokkulepitult vaid mõnekümne sendi piires erinevad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2. Konditsioneer välja, aknad alla. Kõik me teame, et õhukonditsioneer kergitab oluliselt kütusekulu. Kuid õhukonditsioneeri välja lülitamine ning akende alla kerimine ei ole hea mõte. Peamine raiskaja on hoopis õhutakistus - auto õhutakistus suureneb avatud akende puhul oluliselt.
3. Sõida veoautoga tagaluuk lahti. Jällegi peavad paljud inimesed seda säästlikuks, uskudes, et see vähendab auto tuuletakistust. Tegelikkus on risti vastupidine - kui luuk on kinni, tekib selline kaitsev õhukoridor, mis õhutakistust hoopis vähendab.
4. Eriti aeglane kiirendamine on juhtimisvõte, mida paljud peavad säästlikuks. Kuid eriti aeglane kiirendamine takistab mootorit ning see töötab vähemefektiivselt raisates rohkem kütust. Ei gaasipedaali kiire põhja vajutamine ega ka vastupidine tegevus ole hea. Pigem on kõige säästlikum vahepealne paras kiirendus.
Loe ka teisi Novaatori uudiseid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele