• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • 07.08.07, 08:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Praamisõit Muhule lüheneb poole võrra

Kuivastu-Virtsu ning Rohuküla-Heltermaa liinil on 2010. aastaks oodata kolme uut laeva, mis suuremad ja kiiremad kõigist praegustest praamidest. Saaremaale ülesõit kestab siis 20 minutit ning laadimiseks-lossimiseks kulub vaid kümme minutit.
"Praegused laevakompanii laevad on suhteliselt vanad ning nende läbilaskevõime kehv," selgitab uute praamide vajadust Saaremaa Laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvk, kes uute praamide maksumusest küll veel rääkida ei saa. "Võib öelda, et väga palju!"
Praegu on Virtsu-Kuivastu vahelisel liinil suurim praam Viire, mis mahutab 140 sõiduautot. Mugavaima praami Regula peale saab laadida 82 sõiduautot, Koguva-Harilaiu peale paneb hea tahtmise juures kuni 30 sõidukit. Praegu kulub praamidel Kuivastu-Virtsu-Kuivastu ringi tegemiseks kaks tundi. See on pikk aeg. Suviti, kui reisijaid kõvasti, võib sõidukijuht tipptunni ajal jätkuvalt mitmeid tunde kail ülesõitu oodata. Uued laevad teevad ringi Kuivastu-Virtsu liinil tunniga, Rohuküla-Heltermaa liinil praeguse nelja asemel kolme tunniga, kirjutas Meie Maa.
Uued praamid ehitab Norra firma Fisker Strand Verf koostöös Eesti laevaehitusettevõtte BLRT Grupiga. "Tavainimesele tunduvad uued praamid nagu modernse kiirkaatrid," iseloomustab laeva Urmas Treiel. Uued praamid mahutavad 150 sõiduautot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Urmas Treiel märgib, et uute laevade tulekuga haakub kolm suuremat muudatust: sadamate olukord, laevad ise ning kõige tähtsam - piletite müük. Nimelt on kavas ehk juba 2008. aastal üle minna sõidukipiletile. See tähendab, et enam ei ole oluline, mitu reisijat autos on või milline soodustus neile kehtinuks. Juht maksab auto eest.
Esimene praam peaks valmis saama 2009. aasta kevadeks ning teised kaks järgnema pooleaastaste vahedega. Uutel alustel nimesid veel ei ole ning üks võimalus, kuidas laevad ristitud saaks, on korraldada avalik nimekonkurss.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele