Evolutsiooniteooria õpetamine on
Suurbritannia koolides muutumas üha keerukamaks. Põhjuseks on üha tugevamini
pealetungiv kreatsionism.
Kreatsionism on õpetus sellest, et Maa ning kõik seal leiduva, kaasaarvatud elusorganismid, lõi Jumal.
„Õpetajad on hakanud seetõttu seda teemat kartma ning isegi vältima,” ütles professor Michael Reiss Londoni haridusinstituudist. „Tagajärjeks võivad olla tõsised lüngad laste arusaamises teadusest.”
„Kreatsionismi esiletõus on osaliselt seletatav üha suureneva moslemite kogukonnaga Suurbritannias,” ütles Reiss. „Viimase paarikümne aasta jooksul on moslemite osakaal ühiskonnas oluliselt suurenenud. Moslemid aktsepteerivad maailma loomise teaduslikku seletust aga veelgi vähem kui tõsimeelsed kristlased.”
Reissi hinnangul usub Suurbritannias üks inimene kümnest maailma loomisse nii, nagu seda käsitlevad piibel või koraan.
„Paljud õpetajad, kellega olen kohtunud, väidavad, et kreatsionistliku taustaga peredest pärit laste arv üha suureneb. Need päevad on ammu möödas, kui õpetajad seda probleemi lihtsalt ignoreerida võisid,” ütles Reiss. „Meie võimuses ei ole muuta nende uskumusi, kuid saame neile selgitada, mida evolutsiooniteooria tegelikult ütleb.”
Reissi kirjutas raamatu „Teaching about Scientific Origins: Taking Account of Creationism” (Elu teadusliku päritolu õpetamine: kreatsionismi arvestamine), kus jagab õpetajatele juhiseid, kuidas selle probleemiga tegeleda. Ta toetab valitsuse seisukohta, et kreatsionismi tuleks eraldi käsitleda vaid siis, kui õpilased ise selle teema üles tõstavad.
Reissi sõnul on kreatsionismi ja evolutsiooniteooria kõrvutamine hea võimalus näidata õpilastele, mis asi teadus tegelikult on. Teaduslikke hüpoteese, erinevalt religioossetest dogmadest, on võimalik kontrollida. Piibli või koraani lugu maailma loomisest kontrollida aga ei saa. Sellesse saab kas uskuda või siis mitte uskuda. Seetõttu ei olegi kreatsionismil kohta teaduses ega ka vastavais klassiruumides.