Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõputöö kirjutamisel tuleb firma appi

    Oma lõputöö Tallinna Kaubamaja põhjal kirjutanud Anne-Liis Ostov valis teema selle järgi, et endal oleks põnev uurida ja kirjutada. "Samuti oli minu jaoks oluline, et teema ei oleks lõputööde seas väga ära leierdatud," lisas Ostov.
    Nefab Eesti ASi põhjal lõputöö kirjutanud Krista Tarum valis lõputöö teema kriteeriumite järgi, et töö oleks uudne, pakuks huvi nii talle, organisatsioonile kui ka ettevõtetele üldiselt.
    Ostov arvas, et tudengeid on kahte tüüpi. Ühed, kes uurivad enda jaoks tunnetuslikult huvitavat teemat ja soovivad tööga midagi uut leida. Teised, kes tahavad koolist "paberit" kätte saada ja lähevad seetõttu kergema vastupanu teed ehk valivad teema selle järgi, kui kiiresti on võimalik töö valmis kirjutada. Tarumi arvates tehakse valik lähtuvalt õppesuunast ning õppejõudude soovitustest.
    Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia osakonna juhataja Tiina Hiobi sõnul on teema valiku puhul võrdselt tähtsad nii tudengi huvi kui ka informatsiooni kättesaadavus.
    "Kui teema huvitab, kuid sellekohast informatsiooni pole saadaval, siis pole ka võimalik uurimustööd teha," selgitas ta. Tallinna Tehnikaülikoolis käib teemade valik teaduskondade kaudu. Kui noor tuleb ise oma teemaga, peab ta saama instituudi heakskiidu. Omapoolseid teemasid peavad pakkuma ka õppejõud ja juhendajad. "Selge on see, et õppejõududel on ettevõtetega paremad suhted ning seetõttu on neil lihtsam tudengitele teemasid pakkuda," selgitas Tallinna Tehnikaülikooli õppeprorektor Jakob Kübarsepp. Tema sõnul saavad TTÜ tudengid teemasid ka lähtuvalt kokkulepetest ülikooliga ja koostööprojektidest ettevõtetega.
    Tallinna Ülikooli tudengid saavad teemade valikul abi Teadmussiirde keskuselt, mis vahendab kontakte teadlaste ja ettevõtjate vahel. "Reeglina on õppetoolidel head kontaktid ka oma vilistlaste ja erialaorganisatsioonidega," lisas Tallinna Ülikooli pressiesindaja Krista Männa.
    Tudengid pöörduvad uurimusküsimustega ettevõtete poole peamiselt oma initsiatiivil. Elioni meediasuhete juhi Karin Kahre sõnul on neid firmasid vähe, kes teadlikult ülikoolide või tudengitega koostööd teevad.
    Hiobi ja Kübarsepa arvates on viimaste aastate jooksul ettevõtted aga üha aktiivsemaks muutunud ning nende huvi kasvab. "Levinud on teadmised kasust ettevõttele," lisas Hiob. Samuti on viimaste aastate jooksul tekkinud reklaamiagentuure, kes on hakanud pakkuma oma klientide uurimustööde teemasid ülikoolidele ja tudengitele.
    "Kui kellelgi on huvi rõivatööstuse ja moekaubanduse vastu, leiab ta meid ikka ise üles," lausus Baltika Grupi koolitusjuht Gerli Jõgi. Lisaks on ettevõtetel koostöösuhteid ka erinevate üli- ja kutsekoolidega. Näiteks võtab Baltika oma partnerkoolide õpilasi praktikale, millest sünnivadki peamised tööd.
    Kumbki suurfirma pole seni uurimustöid tasustanud. "Kõne alla võiks see tulla siis, kui teeme ise koolile ettepaneku uurida teemat, mis ei kattu õppetooli uurimisteemadega," arvas Jõgi. Kahre sõnul on Elion aga tasustanud tudengeid, kes on lõputöö kõrvalt teinud ka praktilist tööd. Seega pole tasustamine välistatud.
    Nii Elioni kui Baltika esindaja leidis, et tudengeid ei kasutata uurimustööde tegemisel odava tööjõuna. Ettevõtted annavad tudengile võimaluse teha oma lõputöö firma põhjal, kasutades kõiksugu andmeid ja konsultante, ning see peaks tasust tähtsam olema.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
"Tunnen, et on vaja telefon kätte võtta... ja kukun jälle töösse!"
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Ferrari kutsub tagasi 23 000 sõidukit
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Nädala lood: suures skeemis paljastati Eesti firma, elekter kallineb hoogsalt edasi
Selle nädala olulisematest sündmustest tasub esile tuua üks rahvusvaheline skeem, mille paljastamisel tuli esile ka Eesti firma. Lisaks ei saanud mööda energeetikast, sest tuleval talvel ähvardab elektri hind tõusta selgelt kõrgemale, kui oli suvine hinnatipp.
Selle nädala olulisematest sündmustest tasub esile tuua üks rahvusvaheline skeem, mille paljastamisel tuli esile ka Eesti firma. Lisaks ei saanud mööda energeetikast, sest tuleval talvel ähvardab elektri hind tõusta selgelt kõrgemale, kui oli suvine hinnatipp.
Paar miljonit kilo maasikaid mädaneb Soomes põllule
Ukraina sõja põhjustatud tööjõuprobleem on peapõhjus, miks hulk maasikaid Soomes põllule on jäänud, kohati on ka vihmad maasikakorjamist takistanud, kirjutab Yle uudisteportaal.
Ukraina sõja põhjustatud tööjõuprobleem on peapõhjus, miks hulk maasikaid Soomes põllule on jäänud, kohati on ka vihmad maasikakorjamist takistanud, kirjutab Yle uudisteportaal.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.