Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ehitusmaterjalide tootmine rahuneb

    Ehitusmaterjalide tootmise maht jääb tänavu eelmise aastaga võrreldes samaks.
    Kogume oma liidu liikmetelt praegu eelmise aasta neljanda kvartali andmeid ja lisaks prognoosi 2008. aastaks. Seda on keeruline teha, sest mõned ennustavad 20 protsenti tootlikkuse tõusu, teised jälle samapalju langust. See tähendab, et tegelikult jääb seis võrreldes eelmise aastaga samaks.
    Praegu on alanud alles esimene kvartal ja tavapäraselt on sellel ajal ehitussektoris vaiksemad ajad ning ehitusmaterjalide müük tagasihoidlikum. Normaliseeruma peaks ka ehitusmaterjalide tarneajad, kuid paratamatu on ehitusmaterjalide hinnatõus, seda mõjutab elektri- ja kütuseaktsiisi kallinemine. Siiski ei tohiks materjalide hinnad Rebase sõnade kohaselt drastiliselt kerkida.
    Arvata võib, et keerulisemad ajad ootavad ees tellise- ja väikeplokkide tootjaid, kuna nende tootmine on kõige rohkem seotud elamuehitusega, sest võrreldes paari aasta taguse perioodiga on elamuehitus praegu kahanevas seisus. Ehitamise struktuuri muutumine, kus põhirõhk on pandud infrastruktuurile, keskkonnaehitistele jm, võib mõjutada seinamaterjalitootjaid. Samas võib nende probleemi vähendada võimalik eksport - Eestist on väikeplokk-telliseid eksporditud umbes pool toodangust.
    Probleemseks võib osutuda ka killustiku tootmine, mida kavandatava Tallinna-Tartu maantee ehitamiseks läheb vaja tohututes kogustes. Kui teedeehitus suureneb, siis kvaliteetset lubjakivikillustikku ei jätku, halvemal juhul tuleb hakata kasutama graniitkillustikku, mis on aga tunduvalt kallim, ja kustkohast seda vajalikus koguses saada? Oleme saatnud ka vastavasisulise kirja valitsusele, ent siiani pole vastust saanud.
    Maanteeamet on avaldanud soovi tuua graniitkillustik Soomest, ent ka seal kehtivad keskkonnanõuded, mistõttu pole võimalik lühikese aja jooksul hiigelkoguseid kaevandada. Paljuräägitud aherainekillustikku on veel liiga vähe uuritud ja mingeid põhjapanevaid tõendeid, et seda saab kasutada teedeehitusel, tegelikult pole.
    Teine lugu on betooniga. Välja on kujunenud olukord, kus betooni investeeritakse üle. Põhjus on lihtne: viimase paari-kolme aasta jooksul esines tõsiseid probleeme teatud ehitusmaterjalide tarneaegadega.
    Tavaline oli, et teekivide järjekorrad olid pool aastat, elementidel kaks-kolm kuud jm. Olukord muutus selliseks, et tellijad olid nõus igasugust hinda maksma, peaasi et saaks materjali õigeaegselt kätte. Millise hinna või kvaliteediga, polnud oluline.
    Nõudlus kasvas ja paljud tootjad mõtlesid, et milles probleem - ehitan tehase ja äri hakkab õitsema. Ei arvestatud, et samamoodi mõtlesid veel paljud tootjad.
    Tulemus oli paraku see, et uusi tehaseid tuli lühikese aja jooksul juurde palju ja tuleb veelgi.
    Isegi juhul, kui ehitus kasvaks aasta jooksul edasi 30%, oleks seda ikka ülearu.
    See võib tähendada, et mõned tootjad peavad suure tõenäosusega hakkama vaikselt koomale tõmbama. Eelkõige need, kellel on tootmisvõimsus väiksem, majanduslikud raskused või võlad pankade ees.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.