• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 27.02.08, 17:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtjad: kasvanud kütusehinnad panevad hinnatõusule mõtlema

Viimase aastaga on kütusehinnad jõudsalt kasvanud. Praegu tõmbavad ettevõtted oma kulutusi koomale, kuid on võimalik, et varsti langeb see koorem klientide õlgadele, kirjutab venekeelne portaal dv.ee.
"Kulutused kütusele kasvasid aastaga keskmiselt 30 000 krooni võrra," ütles turvafirma Turvateenistus Alfastar OÜ tegevdirektor Kirill Samsonov portaalile. Ta lisas, et masinaparki vähendada ei kavatseta. "Vastupidi, oleme sunnitud seda laiendama. Kuid on võimalik, et mingil etapil langeb kütuse kõrge hinna tõttu osa koormust klientide õlgadele," ütles ta.
Turvafirma G4S Eesti AS avalike suhete juht Andres Lember möönis, et neil on juba kasutuses säästlikumad autod. "Masinaparki me vähendada ei plaani, kuid juba mitu aastat eelistame me vähema võimsusega ja loodussäästlike autosid," ütles Lember. Samuti ta märkis, et tänapäeva tehnoloogiad sobivad diiselautode kasutamiseks. Kui rääkida grupi põhjaregiooni suurimast ettevõttest, siis 2006. aastal kasutati firmas 47% bensiini ja 53% diislit, kuid 2007. aastal diislit oli kasutatud juba 65%, aga bensiini 35%. Võrreldes 2007. aastaga kulutused kütusele vähenesid 15% võrra.
Autokooli Autosõit AS juhatuse liige Indrek Madar märkis, et praegu veel teenuste hindu ei tõsteta. "Kuid kui märtsis või aprillis bensiin jälle kallineb, võib õppemaks suureneda. Autode arvu nemad vähendada ei saa," rääkis mees.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Post AS pressiesindaja Inge Suder sõnul kulutasid nad 2007. aasta jaanuaris kütusele 2 miljonit krooni, kuid selle aasta jaanuaris oli see summa juba 2,2 miljonit krooni. "Kütuseaktsiisi tõstmine 2008. aasta jaanuaris suurendas ettevõtte kulutusi kütusele keskeltläbi 2,5 miljoni krooni võrra aastas. Seoses sellega kaalume me üleminekut diislikütusele," lisas Suder.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele