• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 19.05.08, 18:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bensiini hind USAs on tõusnud 10 kroonile

Tänane keskmine hind USAs on 3,8 dollarit/gallon (10,05 krooni/liiter), rahva hädaldamist võib aga seletada teades, et veel kuus aastat tagasi oli see kolm korda odavam.
Naftatootmise ja -töötlemise osariigis Texases on bensiini hind riigi odavamate hulgas, kuid autosõit pole siingi rahakotile kerge, tõdes täna Los Angeles Times. Houston paigutati kütuse hinnatõusust enim kannatanud suurlinnade hulgas 9. kohale. Nimelt sõidab 95% inimestest tööle oma autoga, tipptundide ummikud tähendavad aga üha suuremat aja- ja kütusekulu. Houstoni elanikud said mai alguses bensiini hinnaga 3,49 dollarit/gallon (9,25 krooni/liiter), kallimasse otsa kuuluvas New Yorgis maksab bensiiniliiter gasbuddy.com andmeil 10,80 krooni.
2002. a. mais oli USA keskmine galloni hind 1,31 dollarit. San Franciscos said uurijad ühe inimese keskmiseks tööle- ja tagasisõidu kütusekuluks 5,32 dollarit inimese kohta päevas. Kuigi kütus on seal suhteliselt kallis, tõmbab keskmist alla näiteks ühe auto jagamine mitme samas suunas tööle mineva inimese poolt. Birminghami linnas tuli sama number 6,16 dollarit. Kuigi seal on kütus odavam, sõidab 72% inimestest tööle üksinda autos, mis ka keskmist tõstab.
Nafta hinna uutesse kõrgustesse tõusu ajal on USA ajakirjanduses pidevalt ilmunud materjali, mis kajastab autodega kokku kasvanud ameeriklaste harjumatust praeguse olukorraga. Nimelt ei maksnud veel mõned aastad tagasi keskmise ameeriklase jaoks bensiin õieti midagi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele