Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eeskujuliku juhi staaži tasub kindlustusseltsile tõendada

    If Eesti Kindlustuse juhatuse esimees Andres Sooniste vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.
    Miks ei ole võimalik esmakordselt auto soetanud isiku puhul arvesse võtta tema tegelikku riskikoefitsienti? Näiteks kutselised juhtid on võrdsed algaja juhiga, kui nad varem pole autot omanud.
    Tegelikult peaks seda olema võimalik arvesse võtta, kui juhi eeskujuliku liiklemise staaž on tõendatav. Ifi praktikas sellega arvestatakse, kuid seltsid võivad lahendada seda tüüpi küsimusi erinevalt.
    Miks on sama auto kindlustus eri linnades erinev? Kohati lausa 40% vahega.
    Liiklustihedus on Eesti eri piirkondades kahtlemata väga erinev, näiteks Tallinn ja Tartu versus Põlva. Seega on avariide toimumise sagedus teatud piirkondades kordades suurem kui rahulikuma elustiiliga piirkondades - nimetatud erinevus kajastub ka kindlustusmaksetes.
    Ostsin esimese auto firmale ja olen selle ainukasutaja. Eraisikuna on minu riskikoefitsient madalam ehk 0,40, aga firma autoga 1,20. Kus siin loogika on?
    Liikluskindlustuse hinnastamine on isikupõhine, me ei saa eraisikut ja ettevõtet kahjuks selles kontekstis samastada.
    Miks arvutatakse riskikoefitsienti automargipõhiselt? Tean, et Subarude kindlustus on üks kõrgemaid. See, et see auto meeldib rullnokkadele, ei tee mind ju ohtlikumaks liiklejaks.
    Kaskokindlustuse puhul on makseerinevus tingitud sellest, et erinevatel autotootjatel on erinevad müügijärgse teeninduse ja remondi hinnastamise põhimõtted, mis mõjutavad otseselt konkreetse automudeli kindlustusmakse suurust.
    Miks pärast õnnetust kindlustuskoefitsient tõuseb? Minu teada pole ühtegi tõenäosusteooriat, mis näitaks, et õnnetuse põhjustanud inimesel on aasta või kaks risk uuesti õnnetusse sattuda suurem kui teistel.
    Kahjudeta liiklemise korral liikluskindlustuse koefitsient järk-järgult alaneb ning see töötab teatud mõttes korrektse liiklemise boonuse ja/või preemiana.
    Liikluskindlustuse statistika paraku kinnitab fakti, et osal liiklejatel on kalduvus sagedamini avariidesse sattuda kui teistel.
    Miks on nii, et kui vahetan aasta-paari jooksul autot, siis keskmistatakse eelmiste autode riskikoefitsient ja riskikrupp peaaegu ei langegi, vahel isegi tõuseb?
    Kui olete autot kasutanud vähemalt aasta, siis järgneval aastal langeb riskikoefitsient 20%. Kui aga vahetate sõidukeid sagedasti, siis võib tõepoolest juhtuda, et teie sõidukite riskikoefitsiendid ei lange loodetud kiirusega.
    Miks kallines liikluskindlustus tänavu perioodil jaanuar-juuni ca 1,5 korda?
    Liikluskindlustuse hinna üheks olulisemaks mõjutajaks on kahjude sagedus ja keskmise kahju maksumus. 2007.-2008. aasta alguses olid kindlustusseltsid sunnitud liikluskindlustuse hindu tõstma ca 20%, kuna liikluskindlustuse turg tervikuna oli suures kahjumis.
    Millise kindlustustoote pealt teenib If enim puhaskasumit?
    Sellele küsimusele ei ole võimalik otseselt vastata, sest info on ühelt poolt ettevõtte ärisaladus ning teisalt oleks vastus äärmiselt huvipakkuv Ifi konkurentidele. Kuid on üldiselt teada, et mootorriskide (kasko- ja liikluskindlustus) puhul makstakse inimestele kogutud kindlustusmaksetest välja enim hüvitisi, mistõttu on need liigid kõige vähem kasumlikud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Neste aktsia keeras uue juhi teate peale otsa ülespoole
Terasetootja Outokumpu juht Heikki Malinen valiti kütusetootja Neste uueks tegevjuhiks ja ettevõtete aktsiad liikusid selle peale eri suunas.
Terasetootja Outokumpu juht Heikki Malinen valiti kütusetootja Neste uueks tegevjuhiks ja ettevõtete aktsiad liikusid selle peale eri suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.