• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.10.08, 14:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BÖRS: läks Tallinki aktsiate rabamiseks

Börsil rabati täna kõvasti Tallinki aktsiaid, mis hommikul lennutas aktsia hinna tervelt kümne protsndi võrra üles. Börsipäeva lõpuks toimus mõningane rahunemine ning väärtpaberi lõplikuks hinnatõusuks jäi 7,14 protsenti.
Raske öelda, mis oli laevandusfirma aktsia ootamatu populaarsuse põhjuseks. Ühest küljest kindlasti aktsiaturgude järsk pööre paremuse suunas. Teisalt aga ilmselt panustamine eelmise kvartali (lõppes 31. augustil) tulemustele, mis peaks avaldatama hiljemalt reede õhtul.
LHV ennustab värskes analüüsis ettevõtte käibe väikest tõusu ning sisuliselt samasugust kasumit kui Tallink ise ennustas augustis antud kasumihoiatuse ajal. Investeerimisfoorumites arutletakse selle üle, et Tallinkil on üks konkurent kadunud ning tänu kütusehindade kukkumisele on kulud kahanenud. Ka LHV analüütik Sten Pisang osutas nafta hinna enam kui 50protsendilisele kukkumisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tuleks siiski arvestada, et augustis ei olnud kütuse hind kaugeltki niipalju langenud ning langus on toimunud dollarites. Augustikuus oli kütteõli hind eurodesse ümberarvutatuna siiski keskmiselt ainult 15% odavam, kui juunis.
Veel tuleks arvesse võtta seda, et ehkki reisijate arv kasvas lõppenud finantsaastal kolm protsenti 7,07 miljoni reisijani, Soome-Rootsi liinidel aga kahanes 12%. Kaubavedude maht kukkus nendel liinidel 18% ja sõiduautode vedu 22%. Rootsi-Soome liinid annavad siiski poole ettevõtte kogukäibest ning samuti moodustab poole tuludest müük laevade poodides ja restoranides-joogikohtades.
Sõiduautode veo maht kokku kasvas eelmisel finantsaastal seitse protsenti, kaubavedude maht kahanes aga kaheksa protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele