• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • 13.11.08, 17:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nullemissiooniga auto sõidab kõigi kütustega

Keegi ei saa süüdistada leiutajat Dean Kamenit loorberitele puhkama jäämises. Segway leiutamisega tuntuks saanud Kamen on käsile võtnud uue projekti: ehitada hübriidauto, mis sõidaks iga kütusega ega eraldaks üldse kasvuhoonegaase.
Tulemuseks on Deka Revolt, mis on oma olemuselt nullemissiooniga elektriauto Think car täiustatud stirlingmootoriga, mis suurendab sõiduki efektiivsust ning võimaldab kasutada kõiki kütuseid alates biodiislist ja lõpetades maagaasiga, kirjutas Inhabitat.
Deka Revolti võtmeelemendiks on stirlingmootor – inglase Robert Stirlingi poolt juba 1816. aastal välja töötatud avatud tsükliga välispõlemismootor, milles töötavaks aineks on kuum õhk. Kamen saavutas läbimurde, kui kombineeris sellise mootori elektrimootoriga.
Sellise kombinatsiooni korral saavad auto soojendusseadmed, mis muidu elektrimootori kiiresti tühjaks tõmbaksid, töötada stirlingmootori peal. Nii jääb auto aku vabaks ja saab elektrimootorit käigus hoida. Vajadusel saab stirlingmootor ka laadida auto akusid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Alternatiivse töömehhanismiga auto ehitamine on vaid väike osa Kameni plaanist. Kui ta suudab luua masstootmisse mineva auto, on ta jõudnud ka masstootmiseks sobiva mootorini, mis ongi tema lõppeesmärk. Sellise mootori masstootmine võib olla väga oluline samm, kuna see pakuks paindlikku võimalust elektri tootmiseks kõikjal maailmas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele