• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,35%6 607,08
  • DOW 30−0,04%45 815,51
  • Nasdaq 0,76%22 308,61
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,19
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,35%6 607,08
  • DOW 30−0,04%45 815,51
  • Nasdaq 0,76%22 308,61
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,19
  • 13.11.08, 17:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nullemissiooniga auto sõidab kõigi kütustega

Keegi ei saa süüdistada leiutajat Dean Kamenit loorberitele puhkama jäämises. Segway leiutamisega tuntuks saanud Kamen on käsile võtnud uue projekti: ehitada hübriidauto, mis sõidaks iga kütusega ega eraldaks üldse kasvuhoonegaase.
Tulemuseks on Deka Revolt, mis on oma olemuselt nullemissiooniga elektriauto Think car täiustatud stirlingmootoriga, mis suurendab sõiduki efektiivsust ning võimaldab kasutada kõiki kütuseid alates biodiislist ja lõpetades maagaasiga, kirjutas Inhabitat.
Deka Revolti võtmeelemendiks on stirlingmootor – inglase Robert Stirlingi poolt juba 1816. aastal välja töötatud avatud tsükliga välispõlemismootor, milles töötavaks aineks on kuum õhk. Kamen saavutas läbimurde, kui kombineeris sellise mootori elektrimootoriga.
Sellise kombinatsiooni korral saavad auto soojendusseadmed, mis muidu elektrimootori kiiresti tühjaks tõmbaksid, töötada stirlingmootori peal. Nii jääb auto aku vabaks ja saab elektrimootorit käigus hoida. Vajadusel saab stirlingmootor ka laadida auto akusid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Alternatiivse töömehhanismiga auto ehitamine on vaid väike osa Kameni plaanist. Kui ta suudab luua masstootmisse mineva auto, on ta jõudnud ka masstootmiseks sobiva mootorini, mis ongi tema lõppeesmärk. Sellise mootori masstootmine võib olla väga oluline samm, kuna see pakuks paindlikku võimalust elektri tootmiseks kõikjal maailmas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele