• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 27.11.08, 15:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti automüüjad kahtlustavad liisingufirmade jõuetust

Läti autoturu suurimaks pidurdajaks pole mitte klientide puudus, vaid liisingufirmade maksejõuetus, vahendas äriuudiste portaal biznews.lv. Autoostjad on sunnitud tegema kuni 90%seid esmaseid sissemakseid.
Tõsi, sellist klientide tormijooksu, nagu võis näha kaks aastat tagasi, oodata ei tasu, kirjutas Dienas bizness. Samas pole õige ka rääkida, et uut autot osta soovivaid inimesi rohkem ei leidu. Potentsiaalsete ostjate ring on kahanenud 2004-2005 aasta tasemele. Autosoovijad annavad endale seejuures aru, et pole pääsu esmasest sissemaksest ega kasvanud intressist.
Kliendid pole aga valmis selleks, et liisingufirmad seavad neile kunstlikke takistusi. Kõige põikpäisemateks on automüüjate ja -ostjate hinnangul osutunud suurimad Läti liisingufirmad - Swedbank liznings ja SEB lizings, kes erinevalt mitmest teisest liisingufirmast küll jätkavad liisingu andmist, kuid on loobunud sellega kaasnenud teenuste osutamisest.
Nissanit müüva Motorcentrsi direktori Janis Pormalise sõnul on peamine probleem selles, et liisingufirmad üritavad varjata, et neil pole raha. "Mõtlevad välja täiendavaid kunstlikke tõkkeid nagu garantii vältimatust ja muud sellist. Seda tehakse liisinguprotsessi venitamiseks, et pärast autoostu rahastamisest keelduda. Vahel minnakse välja sellise absurdini, et klient on valmis maksma kohe 1/3 auto maksumusest, kuid firmad loobuvad sellele vaatamata liisingu andmisest."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mitsubishit müüva Skandi auto juhatuse liige Valdis Spredzis ütles, praegu ostavad autosid kvaliteetsed kliendid. "Nad teavad täpselt, et tuleb arvestada kasvava intressi ja esmase sissemaksega," sõnas ta.
Spredzise väitega nõustus ka Toyotasid ja Lexuseid müüva Wessi juht Aleksandr Oskin, kes märkis, et liisingu osakaaluks kujuneb praegu vaid 10-20% auto maksumusest, mida ei saa pidada normaalseks. "Jääb vaid loota, et 2009. aasta algul läheb olukord paremaks," ütles Oskin.
Hiljuti teatasid mitmed Läti liisingufirmad, nende seas ka GE Money lizings, ei loobuvad igaks juhuks kuni aasta lõpuni uute liisingulepingute sõlmimisest. Liisingulepingute sõlmimise katkestas ka Parex lizings.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele