Eesti spaad vajavad korrastumist, kuid
tervisekeskuste külastamine on nii Eesti kui välisklientide seas jätkuvalt
populaarne, ütles Meresuu spaahotelli juht Tarmo Bachmann.
Laulasmaa spaa pankrotimenetlust kommenteeris Bachmann, et Laulasmaal on küll lai valik teenuseid, kuid nad peaksid vaatama, mida on aastate jooksul teinud ja kas panused on olnud õiged.
"Praegune korrastumine on väga tervitatav, spaad peavad üle vaatama oma teenused – kellele ja mida müüakse. See aeg, et kõigile kõike müüakse on läbi," sõnas Bachmann.
Ta lisas, et lapsega pered ja 60-80aastased ravikülalised võivad küll olla samas kohas koos, aga on küsitav, kas nad kõige paremini kokku sobivad. "Arvan, et praegu on just hea aeg üle vaadata oma kliendisegmendid, turundustegevused ja otsustada, kellele rohkem panustada," ütles Bachmann.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Narva-Jõesuus asuva spaahotelli juht kinnitas, et spaahotelle pole Eestis liialt palju. "Spaahotelle kasutatakse lihtsalt piirkonnas ka majutamiseks ja lisateenuseid võetakse kui mõnusat boonust," märkis Bachmann.
"Spaahotellidel on see eelis, et sama raha eest saab pakkuda rohkem teenuseid ja ennekõike on külalisel ja kliendil see eelis, et ta saab sama raha eest rohkem," rääkis ta.
Bachmanni sõnul peaks pelgalt majutusteenust pakkuvad hotellid mõtlema, mida veel klientidele pakkuda, et inimesed jätkuvalt nende juurde tuleks.
Meresuu tegevdirektori kinnitusel pole Eesti klientide arv spaades vähenenud. "Meresuul oli esimese seitsme kuuga 12 000 eestlasest klienti ning välismaalaste osakaal oli 3000 juures. Arvan, et eestlased on väga hästi uued tulijad vastu võtnud," sõnas ta. Meresuu spaa ametlikult mullu 1. augustil.
"Spaadest kindlasti võib veel saada Eesti Nokia. Spaad on paljude välisturistide jaoks peamine põhjus Eestit külastada," ütles Bachmann. Ta märkis, et viibib hetkel Helsingis turismimessil MATKA 2009 ning seal on huvi Eesti spaade vastu väga elav.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus võiks tema sõnul toetada Eesti spaasid laiemas ja ühises turundustegevuses. Samuti tuleks jälgida, et ei tekiks identseid spaasid, vaid igaüks leiaks oma nišši nii klientide kui ka toodete poole pealt, rääkis Bachmann.
Meresuu spaajuhi sõnul peaks spaade ja EASi vaheline koostöö olema laiem. "Turism pole ühe firma töö – see on piirkonna, riigi, liitude ja ettevõtete vaheline koostöö," kinnitas ta.