Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink istub madalikul kinni

    Kriis pole jätnud puutumata Eesti majanduse lipulaevu - ka Tallink Grupp on raskustes ning võttis neist ülesaamiseks kaheks aastaks laenupuhkust. Reedel teatas ettevõte börsile, et kirjutas 15 rahvusvahelise pangaga alla kõigi laenulepingute muudatustele: maksab kaks aastat laene tagasi varem kokkulepitust poole vähem.
    Majanduskasvu aastail laienes laevafirma agressiivselt - neelas alla konkurendi Silja Line'i ning investeeris ümmarguselt 10 miljardit krooni uutesse laevadesse. Ettevõte tegutses oma liidripositsiooni kindlustamise nimel, head ajad majanduses soosisid sellist käitumist.
    Majanduslanguse saabumise ajaks oli Tallink end üleinvesteerinud ja -laenanud - käes hulk uhkeid reisilaevu ning omanikel kallist kinnisvara. Oma kohustuste koorema kasvatas laevafirma sel viisil 20 miljardi kroonini. Ettevõtte omakapital oli majandusaasta lõppedes 10 miljardit krooni.
    Piltlikult öeldes laadis Tallink end buumi ajal liialt kraami täis ning põrutas nüüd raske laadungiga hooga madalikule. Laenude tagasimaksete graafikute muutmine on katse laevafirma madalikult lahti kangutada ja niiviisi, et laevuke seejärel ka edasi seilaks.
    Tallink Grupi finantsdirektori Janek Stahlmeistri sõnul leevendavad muudatused oluliselt laenude teenindamist ning see annab rohkem kindlust tuleviku suhtes. Ajutiselt laheneb likviidsusprobleem - firma maksab laenude põhiosa selle ja järgmise majandusaasta esimeses ja neljandas kvartalis ning puhkab nn vaiksetel kvartalitel. Pisut suurema kindlustunde eest tuleb laevafirmal aga maksta suuremat intressimarginaali. Aktsionärid peavad arvestama sellega, et dividendid võivad jääda kaheks aastaks lukku (see tuleb firmal kooskõlastada laenuandjatega).
    Tegelikult lükkas ettevõte laenupuhkusega probleemide lahendamise tulevikku - kahe aasta pärast tulevad tagasimaksed suuremad 2 miljardi võrra, mis kahe aasta jooksul maksmata jääb.
    Praegu on tähtis raske aeg üle elada. Majandus tervikuna on madalseisus. Reisijatevedu laevadel on sesoonne äri, ent tänavu on masu laevareisijate arvu kahandanud läbi aasta, ja eriti viimastel kuudel.
    Tuleval aastal tõusevad kütuse- ja alkoholiaktsiis. Esimene Tallinki juhatuse liikme Lembit Kitteri sõnul ettevõtet suurt ei mõjuta - firma tegeleb ekspordiga. Teine ei pruugi samuti - põhimass turiste tuleb Soomest jt Põhjamaadest, kus alkoholiaktsiis veel kõrgem kui Eestis. Laevapiletite hindu ei lase kergitada konkurents. Ettevõte loodab ka vanade laevade müügile või rendile andmisele, kuid müüja jaoks pole aeg kõige parem.
    Laenupuhkus leevendab Tallinki olukorda, aga madalikult lükkab selle laevukese lahti usutavasti siiski alles majanduse uus tõusulaine.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suurbritannia jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elcogen ehitab Tallinna külje alla uue tehase
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.