• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.12.09, 10:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USAs tehti siiski kingitusi

Sel jõuluhooajal kerkis jaemüük USAs aastatagusega võrreldes 3,6 protsenti kannustatuna eeskätt online-ostlemisest ning elektroonikamüügist, selgub MasterCardi selleteemaliste uuringutega tegeleva SpendingPulse üksuse raportist.
Kulutamine alates 1. novembrist kuni 24. detsembrini jätab kõrvale autod ja kütusemüügi. Novembri lõpus (27. november) tähistatava Black Friday ehk ametliku ostuperioodi alguse ja jõululaupäeva vahelisel perioodil kasvas elektroonikamüük 6 protsenti aastatagusega võrreldes. Novembri algusest alates kerkis sama number 5,9 protsenti.
Suurem osa ostudest tehti veebis, kus müük pisut vähem kui kuuga kasvas aastatagusega võrreldes 18 protsenti.
„Inimeste jaoks oli mugavam sooritada enamik viimase hetke ostudest veebis, eriti arvestades kehvade ilmaoludega,“ sõnas uuringut teostanud SpendingPulse’i direktor Kamalesh Rao Bloombergile. Nädalavahetusel enne jõule tabas USA idarannikut lumetorm, mis sundis mitmeid kaubanduskeskuseid oma uksed varem sulgema ning ka ostjaid pigem oma koduseinte vahel turvalisust otsima.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Naisterõivaste müük langes novembri algusest arvates alla 1 protsendi, samas kui meesterõivaste müük kasvas 3,9 protsenti ja jalanõude müük kerkis lausa 5 protsenti. Selles süüdistatakse samuti külmemat ilma.
Ehetemüük kasvas novembri algusest arvates 5,6 protsenti, kuigi ülejäänud luksussektor ilma eheteta kasvas vaid 0,8 protsenti.
USA Jaemüügiföderatsioon ootas nendelt jõuludelt 1protsendilist jaemüügi langust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele