• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,78%6 276,13
  • DOW 300,8%44 838,77
  • Nasdaq 0,93%20 582,85
  • FTSE 1000,51%8 819,33
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,78%6 276,13
  • DOW 300,8%44 838,77
  • Nasdaq 0,93%20 582,85
  • FTSE 1000,51%8 819,33
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • 21.10.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Lennujaamal susiseb otselennu võimalus Hiinasse

"Me töötame selle nimel ja kui midagi kunagi juhtub, siis teatavad lennufirmad ise," ütles Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov. Ta jätab saladuseks, kellega on läbirääkimisi peetud.
Sel esmaspäeval riigikogu majanduskomisjoniga kohtunud Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik rääkis, et Tallinna Lennujaam on pidanud läbirääkimisi kahe Hiina lennukompaniiga.
Logistikauudised.ee andmeil võivad huvilised lennufirmad olla investeerimisguru Georg Sorose osalusega Hainan Airlines ja Air China, mille huvi Balti riikide vastu tuli välja kuu aega tagasi, kui selgus, et ettevõtted piidlevad Läti lennufirmat airBaltic. Samuti on Air China esindajad kohtunud airBalticu asepresidendi Janis Vanagsi sõnul lennufirma ühe omaniku ehk Läti majandusministeeriumi esindajaga. Maailma suurim eraomanikule kuuluv lennufirma Hainan Airlines on airBalticu koostööpartner.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sakkovi sõnul on äärmiselt raske vastata, kui suur tõenäosus on, et Eestist võiks saada Põhja-Euroopa Aasia-suunaliste lendude keskus, nagu soovitas riigikogu majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas. Tema sõnul omab Tallinn kui Hiinale lähim Euroopa Liidu pealinn igati soodsat asendit ja arenenud infrastruktuuri, et saada Põhja-Euroopa Aasia-suunaliste lendude keskuseks.
Sakkov soovitas Eesti Aasia-lendude keskuseks saamise võimaluses kahtlejatel vaadata Finnairi edu Helsingis. "Aasia lennufirmade meelitamine siia, kasutades geograafilist eelist, mida saab gloobuse pealt järele vaadata, on asi, kus saame kasutada Eesti võimalusi," nentis Sakkov.
Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuhi Mari-Liis Rüütsalu sõnul nõuab Tallinna muutmine Aasia-lendude keskuseks pingutusi ja aega. Eesti lennuühendused on tema hinnangul praegu kindlasti paremad kui aasta tagasi.
Ärireisijate jaoks on oluline, et Tallinnast oleks kättesaadavad otse- ja jätkulennud suurte rahvusvaheliste lennufirmadega, lisas ta. Odavlennufirmade lendude lisandumine peaks aga turgutama eeskätt sissetulevat turismi.
Tallinna Lennujaama reisijate arv läheb Sakkovi sõnul ülesmäge. "Me kasvame hästi," nentis ta. Kaubaveod on tema sõnul endiselt mõõnas, aga juba on väikest paranemist tunda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele