• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 09.12.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida õpetab Ryanair?

Järgmisel nädalal teeb Tallinnast esimese lennu odavlennufirma üks suunanäitajatest - Ryanair. Lisaks tulevastele sihtkohtadele ja turismivoogudele satub lennufirma tihti tähelepanu alla kasina teenuse tõttu.
Et reisijad lendavad pärapõrgus asuvatest lennujaamadest, et lennukis ei saa tuhandete kroonide eest (pileti sees) tervislikku einet ning kotidki tuleb kohati endal peale tassida, on näiteks etteheited. Tõsi, madala hinna eest luksust ei saa. Ja et madala hinnaga kaasnevad kitsendused ja võimalikud hilised lisaeurode luhvtitamised ning võimalikud ebameeldivused, millega piletit ostes klient nõustub, on ka argipäev.
Ent teisalt näitab Ryanair, kuidas kehval ajal edukas olla. Nimelt annab lennufirma kliendile võimaluse maksta ainult selle eest, mida klient tarbib - odavuse ihkaja saab askeetliku veoteenuse, luksuseihaldaja kas maksab rohkem või enamasti lendab hoopis vähem soodsamat piletit pakkuvaga. Tundub igati mõistlik - kui mind ei huvita kuld ja kard maitsetu eine ja pardaajalehtede näol, siis ma neid teistele ostma ei pea. Enda piletit seejuures kallimaks paisutades. Samas maksame iga päev kinni teiste harjumusi - edevad pakendid-kilekotid, ajakirjad-ajalehed juuksuri laual või tarbetud ruutmeetrid kodupoes kajastuvad asjade hinnas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See ei ole mudel vaid (odav)lennunduse tarvis, kuigi ka teised, nn traditsioonilised lennufirmad sellest kinni on hakanud. Kasinad aastad panid raha lugema. Milleks maksta (rohkem) ei olnud vaid filosoofiline küsimus ja sellega puutusid kokku nii meedia-, toidu- ja joogi-, tarbekauba-, teenindus- ja teiste sektorite esindajad. Muide, Ryanair jõudis keerulisel 2009.-2010. majandusaastal tagasi kasumisse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele