• OMX Baltic−0,37%293,44
  • OMX Riga0,01%910,81
  • OMX Tallinn−0,56%1 925,07
  • OMX Vilnius−0,24%1 262,33
  • S&P 5001,56%6 654,72
  • DOW 301,29%46 067,58
  • Nasdaq 2,21%22 694,61
  • FTSE 1000,16%9 442,87
  • Nikkei 225−2,81%46 735,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,04
  • OMX Baltic−0,37%293,44
  • OMX Riga0,01%910,81
  • OMX Tallinn−0,56%1 925,07
  • OMX Vilnius−0,24%1 262,33
  • S&P 5001,56%6 654,72
  • DOW 301,29%46 067,58
  • Nasdaq 2,21%22 694,61
  • FTSE 1000,16%9 442,87
  • Nikkei 225−2,81%46 735,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,04
  • 14.10.25, 06:00

Äripäev elektriautode 24 tunni sõidul: lugu sellest, kuidas kilpkonn ei võitnud võiduajamist

Neli Eesti meest võtsid võimsa Nissani ja läksid sellega Leetu elektriautode ööpäevasõidule. Sõitsid omast arust hästi. Ja tulid tagantpoolt teiseks.
Nissan Ariya Nismo elektriautode 24 tunni sõidul öösel kilomeetreid kogumas.
  • Nissan Ariya Nismo elektriautode 24 tunni sõidul öösel kilomeetreid kogumas.
  • Foto: Eldrive 24h EV Race
Mul oli Leetu elektriautode 24 tunni sõidule minnes kaks oletust. Mõlemad osutusid valeks. Üks kahjuks, teine õnneks.
Aga kõigepealt võistlusest endast.
Lühidalt: Eldrive 24h EV Race. 12.-13. september. Panevėžys, Leedu. Kutsekooli õppesõiduväljakule moodustatud 1,4 km pikkune kitsas ringrada. Võitis see, kes läbis ööpäeva jooksul kõige rohkem ringe.
11 tiimi, neist 10 hariliku tänavasõidu-elektriautoga ja üks elektriliseks võistlusautoks ümber ehitatud Subaru BRZiga. Seitse võistkonda Leedust, kaks Eestist ning üks nii Lätist kui Poolast.
Ei mingeid kangelaslikke manöövreid, konkurendist tohtis mööda sõita ainult ühes kohas selleks ette nähtud eraldi raja kaudu ning möödasõitjat ei võinud takistada. Lisaks oli igal võistkonnal kasutada 24 nn jokkeriringi ehk õigust jätta raja kõige käänulisem sektor vahele ja sõita otse. Kiivreid jmt polnud vaja, tempo püsis mõõdukas.
Ja põhiline asi – laadimine? See käis boksialal asuvate kiirlaadijatega. Neid tuli kaasvõistlejatega härrasmehelikult jagada, broneerides endale aja WhatsApi grupivestluses.
Vasakult: Silver Kleimann-Leimann, Veli Valentin Rajasaar ja Karl-Eduard Salumäe. Pildilt puudub Henri Daum.
  • Vasakult: Silver Kleimann-Leimann, Veli Valentin Rajasaar ja Karl-Eduard Salumäe. Pildilt puudub Henri Daum.
  • Foto: Eldrive 24h EV Race
Seal me siis olime. Meie, see tähendab tiim Nissan Nismo – kogu mineku organiseerinud Nissani Baltikumi turundusjuht Henri Daum, tehnikaportaali Accelerista peatoimetaja Veli Valentin Rajasaar, Masinawärgi autokanali esindaja Silver Kleimann-Leimann ja mina. Ning loomulikult meie võistlussõiduk Nissan Ariya Nismo – Nissani hästi tuntud elektrilise pereauto võimsam-edevam versioon.
Võidu asemel eelviimased
Suur, kõrge ja võimas Ariya Nismo ei hiilga väikese energiakuluga, ent pean tunnistama, et vähemalt minul oli pisike võidulootus põues. Sest millised elektriautod sõidavad ühe akutäiega kõige pikema maa? Üldiselt ikka suurema akupakiga kopsakamad masinad. Meie autol oli akusid tutsked 87 kWh, samas kui valdavalt olid stardis kompaktsed autod: kolm Renault 5, kaks Volkswagen ID.3e, MG 4, särtsutoitel Mini.
Pealegi sai Veli eestvedamisel enne võistlust Tabasalu kardirajal käidud, erinevatel kiirustel energiakulu mõõdetud ning tehisaru abil rehkendatud, kuskohas tempo ja sõiduulatus n-ö lõikuvad. Selgus, et magusaks keskmiseks kiiruseks on 50 km/h. Niisiis seda sihtisimegi.
Teisisõnu oli meie muinasjutuline plaan justnagu hiidkilpkonnana tasa ja targu oma sõitu teha ning elektrijänestest mööda lipsata, kui nood oma akusid laevad.
See oli põhjendamatu optimism, mis tulenes sellest, et me ei osanud õigesti lahti dešifreerida, mida võistluse reeglid sisulises mõttes tähendavad.
Meie pillil tekkis katkise juhipoolse küljepeegli näol ka lahinguarm, sest Silver koksas sellega rada ääristanud helkurposti.

Seotud lood

Uudised
  • 18.08.25, 18:00
Auto|Piloot. Nissan Ariya Nismo – purakas katku ajal
Nissan tegi oma kõrgema keskklassi elektriautost ägeda-võimsa-kiire versiooni, aga hoidis pidurite pealt kokku.
Uudised
  • 28.07.25, 06:00
Auto|Piloot. Väike elektri-Renault on viimaste aegade kõige tähelepanuväärsem uus auto
Renault 5 on silmapaistev auto ainuüksi oma disaini pärast, aga see on alles algus.
Uudised
  • 06.03.25, 06:00
Auto|Piloot. Proovisime kanda kinnitanud Hiina margi autosid ja leidsime hunniku hädasid
GWM on esimene Hiina automark, mis Eestis edu saavutanud, ent selle staarmudel osutub põhjalikumal tutvumisel päris väetiks ning kaks korda kallimalgi on häirivaid vigu.
Suur lugu
  • 31.12.24, 15:00
Auto|Piloot. Sõitsime viie lambo-unistusega, nimedeks Countach, Diablo, Murciélago...
Eksklusiiv Itaaliast!
Äripäev pääses Itaalias kõigi ülesse avanevate ustega Lamborghini mudelipõlvkondade rooli taha, Countachist Revueltoni. Leidke mugav isteasend, sõit tuleb pikk ja raju.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 14:35
Infosulgu tekkida ei tohi! Kuidas tagada elanikkonna teavitamine kriisiolukorras?
Eestis välja töötatud süsteemid tagavad televisiooni ja raadio püsimise eetris ka siis, kui elektri- või internetiühendus katkeb. Levira koostöös riigiasutustega on üles ehitanud detsentraliseeritud võrgulahenduse ning tagab selle, et oluline info jõuab inimesteni igas olukorras ning sõltumata sellest, millises Eestimaa otsas parajasti viibitakse.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele