• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 16.12.10, 12:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mägioja: hinnatõus tasub ausalt ära rääkida

Mida varem ettevõtja oma hinnatõusuplaanidest avalikult räägib, seda paremini kliendid selle omaks võtavad, rääkis Idea reklaamiagentuuri tegevjuht Evelin Mägioja.
„Tahaks nagu hindu tõsta, kuid ei tea, mida kliendid arvad, ning sealt tekib küsimus, kas ja kuidas sellest rääkida," alustas Mägioja oma ettekannet Äripäeva seminaril „Mida hindu kujundades silmas pidada?” 
"Tavaliselt tahetakse hinnatõus vaikselt ära teha, et äkki klient ei märka ning las parem konkurent satub selle sõnumiga meediasse,“ rääkis ta. Mägioja sõnul maksab kasutada kohanduvat ja proaktiivset kommunikatsioonistiili. „Siin ei oodata, et klient või ajakirjanik tuleb küsima, miks te seda tegite, vaid räägitakse esimesena ise. Ning, siis saab anda soovitud sõnumi.“
Miks hinnatõusust ikkagi rääkida? „Seetõttu, et olla kliendiga avatud ja aus. Kuid me soovime, et klient seda aktsepteerib ja ei avalda hinnatõusu suhtes pahameelt,“ lisas ta. Mägioja soovitas, et kui on plaanis hindu tõsta ja ajakirjanik küsib juba eelnevalt plaani kohta, siis ikkagi tasub ära rääkida, kuna klient võtab siis hinnatõusu omaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kommunikatsioonispetsialist soovitas sõnumi koostamisel alustada ja lõpetada see positiivselt. “Sõnum peaks olema kahesuunaline, alati koos negatiivse sõnumiga tuua ka positiivne info teatesse. Näiteks piima hind tõuseb, kuid jogurti hind langeb,“ ütles ta. Hinnatõusu ajastamisest rääkides ütles Mägioja, et mida varem seda parem. Ta väitis, et need ettevõtjad, kes hinnatõusust ausalt räägivad, on ka majanduslikult edukamad.
"Enne kui hinnatõusust rääkida, tasub enda sisse vaadata: kas usun, et hinnatõus on vajalik – kui ei, siis sellest head nahka ei tule,“ soovitas Mägioja lõpetuseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele