Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mägioja: hinnatõus tasub ausalt ära rääkida
Mida varem ettevõtja oma hinnatõusuplaanidest avalikult räägib, seda paremini kliendid selle omaks võtavad, rääkis Idea reklaamiagentuuri tegevjuht Evelin Mägioja.
„Tahaks nagu hindu tõsta, kuid ei tea, mida kliendid arvad, ning sealt tekib küsimus, kas ja kuidas sellest rääkida," alustas Mägioja oma ettekannet Äripäeva seminaril „Mida hindu kujundades silmas pidada?”
"Tavaliselt tahetakse hinnatõus vaikselt ära teha, et äkki klient ei märka ning las parem konkurent satub selle sõnumiga meediasse,“ rääkis ta. Mägioja sõnul maksab kasutada kohanduvat ja proaktiivset kommunikatsioonistiili. „Siin ei oodata, et klient või ajakirjanik tuleb küsima, miks te seda tegite, vaid räägitakse esimesena ise. Ning, siis saab anda soovitud sõnumi.“
Miks hinnatõusust ikkagi rääkida? „Seetõttu, et olla kliendiga avatud ja aus. Kuid me soovime, et klient seda aktsepteerib ja ei avalda hinnatõusu suhtes pahameelt,“ lisas ta. Mägioja soovitas, et kui on plaanis hindu tõsta ja ajakirjanik küsib juba eelnevalt plaani kohta, siis ikkagi tasub ära rääkida, kuna klient võtab siis hinnatõusu omaks.
Kommunikatsioonispetsialist soovitas sõnumi koostamisel alustada ja lõpetada see positiivselt. “Sõnum peaks olema kahesuunaline, alati koos negatiivse sõnumiga tuua ka positiivne info teatesse. Näiteks piima hind tõuseb, kuid jogurti hind langeb,“ ütles ta. Hinnatõusu ajastamisest rääkides ütles Mägioja, et mida varem seda parem. Ta väitis, et need ettevõtjad, kes hinnatõusust ausalt räägivad, on ka majanduslikult edukamad.
"Enne kui hinnatõusust rääkida, tasub enda sisse vaadata: kas usun, et hinnatõus on vajalik – kui ei, siis sellest head nahka ei tule,“ soovitas Mägioja lõpetuseks.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.