Põhjamaade suurimasse finantskontserni kuuluv Nordea Eesti lõpetas eelmise aasta ligi 25 miljoni euro suuruse kasumiga.
„Nordea on Eestis hoogsalt kasvanud ning seda vaatamata turu üldisele langusele. Saavutasime eelmisel aastal tänu tulude kasvatamisele läbi aegade parima tulemuse, mis tõestab Nordea stabiilse kasvustrateegia toimimist nii majanduslanguses kui ka -tõusus,“ ütles Nordea Pank Eesti juht Vahur Kraft ning lisas, et üks eelmise aasta olulisi arenguid oli teine positsioon ettevõtete laenuturul kolmandas kvartalis.
Nordea tulud on aastaga kasvanud tänu sellele, et järjest suurem hulk kliente on valinud Nordea oma kodupangaks ning suurendanud toodete ja teenuste osakaalu. Hüppeliselt on aasta jooksul kasvanud eraklientide investeerimistoodete maht – võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 160% võrra. Samuti on kasvutrend deebetkaartide ja internetipanga lepingute arvus. Kahaneval eraklientide laenuturul suutis Nordea oma müüki kasvatada, suurendades seeläbi ka oma turuosa 13%-ni.
Nordea laenuportfelli kvaliteedinäitajaks on endiselt turu keskmisest oluliselt väiksem laenukahjum, moodustades detsembris vaid 0,6% laenuportfellist. Kvaliteetne laenuportfell on jätkuvalt Nordea hea kasumi aluseks hoolimata majanduskeskkonnast. Detsembri lõpus oli portfell 2,8 miljardit eurot ning selle kvaliteedi on taganud nõustamiskeskne kodupanga lubadus ja tugev krediidipoliitika.
Nordea Eesti varade maht oli detsembri lõpus 3,1 miljardit eurot, sellega on Nordea Eesti pangandusturu kolmas pank.
Kasvatades langeval turul laenumüüki, suurendas pank oma turuosa: nii era- kui ka äriklientide laenuportfellid suurenesid aastases võrdluses, korporatiivpanganduses 6% ning eraisikute panganduses 4%. Eelmise aasta ettevõtete panganduses oli oluliseks tähiseks VKG sündikaatlaenu tehing.
Nordea Eesti klientide hoiused moodustasid detsembri lõpus ligi 762 miljonit eurot. Seoses hoiuste turu intressimäärade langusega eelmisel aastal paigutasid mistõttu suunasid kliendid oma hoiused eelkõige investeerimistoodetesse. Tänavu on hoiuste turu intressimäärad näidanud tõusutrendi.
Nordea Liising (Nordea Finance Estonia) lõpetas aasta 4,4 miljoni euro suuruse kasumiga ning oli eelmisel aastal uusmüügi liider liisinguturul. Nordea Liisingu portfelli väärtus ulatus aasta lõpus 405 miljoni euroni. Nordea Finance Estonia liisinguportfelli turuosa koguturust kasvas aasta lõpus 21,5%-le, olles uusmüügi kogumahult teist aastat järjest siinne suurim uute liisingukrediitide pakkuja.
Nordea Pensionid (Nordea Life & Pensions) jätkas eelmisel aastal kiiret kasvu, olles finantsinspektsiooni andmetel uute klientide arvult pensioni II samba müügis turul teisel ja III pensionisamba müügis esimesel kohal. Kogu kliendibaas kasvas enam kui 60%.
Olulisteks tähisteks alanud aastal on olnud ettevõtjate kindlustunde taastumine ja eurole üleminek. „Eesti majanduse taastumine ja eurotsooni liikumine on lisanud ettevõtjatele kindlustunnet vaadata optimistlikult tulevikku ja kaasata aktiivselt rahastamisvahendeid peamistele eksporditurgudele,“ lausus Vahur Kraft. „Euro on justkui raamistik, mis annab meile uued kasvuvõimalused, nii riik kui ka eraettevõtlus peaks kasutama seda raamistikku maksimaalselt,“ selgitas Kraft. Ühe konkreetse võimalusena näeb Kraft majandussidemete tugevdamist Soomega.
Detsembri lõpu seisuga oli Nordea Pangal 149 768 klienti, 21 kontorit ja 544 töötajat. 2010. aasta lõpuks oli pank väljastanud 85 959 pangakaarti, internetipanga kasutajaid oli 93 606.
Sarnaselt Nordea Eestiga lõpetas Nordea Grupp 2010. aasta tugeva tulemusega - aasta tegevuskasum kasvas rekordiliselt 18%.
Seotud lood
Sampo panga tegevjuhi Aivar Rehe sõnul on panga jaoks mingil määral oluline turupositsioon, aga see ei ole kõige olulisem. Oluline on säilitada efektiivsus ja olla kliendikeskne.
SEB Eesti üksused lõpetasid 2010. aasta 49,1 miljoni eurose kasumiga. 2009. aasta lõpetas SEB Eesti 80 miljoni eurose kahjumiga. SEB Panga juhatuse esimees Riho Unt nimetab eelmist aastat SEB-le Eestis läbimurde aastaks.
Põhjamaade suurima panga Nordea Banki neljanda kvartali kasum kasvas aastaga 72 protsenti, kuna laenukahjud vähenesid, vahendab Bloomberg.
Kunagise Hansapanga juhi Priit Põldoja sõnul on Nordea tegutsenud kasvu suunas ja Sampo tegeleb oma probleemidega.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele