Läinud aastast Hiina firmale Zhejiang Geely Holding Group kuuluv Volvo sõiduautode üksus avalikustas täna oma arenguplaanid Hiinas.
Kui Hiina ametivõimud selle heaks kiidavad, ehitab Volvo Hiinas tehase Chengdusse (1600 km Shanghaist), mis käivituks aastast 2013. Tehase plaanitud võimsus on 100 000 autot aastas. Samas piirkonnas on tehas ka Volvo omanikul Geelyl. Pinda sondeeritakse teise tehase rajamiseks Daqingi.
Laienemine Hiinas ei mõjuta Volvo tootmisüksusi Euroopas ega sealseid töökohti, kinnitas Volvo sõiduautode president ja tegevjuht Stefan Jacoby täna pressiteate vahendusel.
Shanghaist saab Volvo sõiduautode divisjoni Hiina turu peakorter, kuhu koondub ka tootearendus ja disain Hiina turu jaoks ning koostöö koordineerimine allhankijatega. Elektriautode arendamisel loodab Volvo Hiina keskus koostööd teha ka Volvo arendusgrupiga Rootsis.
"Suurendame oma kohalolekut Hiina turul pelgalt müügifirmast organisatsioonini, milles on esindatud kõik vajalikud funktsioonid Hiina turul tegutsemiseks," ütles Jacoby. "Meie eesmärk on müüa 2015. aastal Hiina turul 200 000 sõidukit."
Müügi suurendamiseks Hiina turul plaanib Volvo oma edasimüüjate võrku aastaks 2015 enam kui kahekordistada 220-le ning suurendada panuseid turundusele.
"Lähemal viiel aastal plaanime üle maailma investeerida 10-11 miljardit dollarit," ütles Stefan Jacoby täna intervjuus agentuurile AP.
Läinud aastal müüs Volvo üle maailma 373 525 autot, mis tähendas eelnenud aastaga võrreldes 11,2% suurust kasvu. Hiinas müüdi mullu 39 000 Volvo sõiduautot. Ambitsioon on suurendada müük üle maailma 2020. aastaks 800 000-le sõidukile.
"Hiinal on meie kasvustrateegias oluline roll," ütles Jacoby. "Meil on suured kasvuplaanid ka USAs ja Euroopas ning atraktiivsetel meretagustel turgudel nagu Austraalia ja Brasiilia."
Hiinast sai 2009. aastal USA ees maailma suurim autoturg müüdud sõidukite arvult.
"Kui Volvo tahab langusest toibuda ja suuremat müüki, on Hiinal selles oluline osa," kommenteeris AP-le CSM Worldwide analüütik Boni Sa. Selleks tuleb aga senisest enam arvestada ka Hiina tarbijate eelistusi.
Volvo ja Geely on tavatu paar – üks tuntud Euroopa kaubamärk, mida seostatakse eelkõige ohutusega, teine 14 aastat vana Hiina tootja, mis on panustanud pigem odavatele autodele ja mida välismaal kuigivõrd ei tunta. Mullu müüs Geely Auto 495 000 autot.
Geely strateegia on jätta Volvo sõltumatuks autotootjaks ning anda Jacoby meeskonnale avar otsustusvabadus, ütles Geely juht Li Shufu täna intervjuus.
Seotud lood
Tuleva nädala teisipäeval, 26. augustil tõmbab Volvo katte uue põlvkonna XC90 maasturilt, millega on seotud väga suured ootused.
Zhejiang Geely Holding Group sõlmis Volvo Car Corporationiga kokkuleppe, mis lubab hiinlastel üle võtta Volvo poolt välja töötatud tehnilisi lahendusi.
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.
Enimloetud
5
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele