EASi rahvusvahelise ekspordijuhtide värbamis- ja koolitusprogrammi Ekspordirevolutsioon raames Tallinnas peetud töömessil osales 25 eksportivat ettevõtet ja üle 150 ekspordijuhiks pürgija.
Ettevõtted jäid uudse formaadiga rahule, häid kandidaate jagus kõigile, teatas EASi ekspordidivisjoni direktor Allar Korjas. Ekspordirevolutsiooni programmi kaasrahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.
Töömessil kohtusid esmakordselt programmi kandideerivad ettevõtted ja nende potentsiaalsed uued ekspordijuhid, keda aasta jooksul välja koolitama hakatakse. Formaat nägi ette kiirkohtumisi ühe tunni jooksul, mil kõigil kandidaatidel oli võimalus end huvipakkuvatele ettevõtetele lühidalt tutvustada. Selle tulemusel valisid ettevõtted välja kümme enim sobinud inimest ja leppisid pärastlõunaks kokku juba pikemad tööintervjuud.
"Messi kiirkohtumistega formaat oli meie jaoks uudne. Üllatas see, et suutsime tunni ajaga teha kiirvestlused 42 kandidaadiga, kellest pikematele intervjuudele kutsusime lausa 11 inimest; neist omakorda seitsmega läheme tõsisemalt edasi," sõnas ASi Mateki turundusjuht Viiu Astel. "Korraldusliku poole pealt sujus kõik väga ladusalt, kandidaadid olid tugevad ja meie jäime päeva tulemusega ülirahule," lisas ta.
ASi Wermo juhatuse liige Priidu Mänd jäi samuti päeva tulemusega rahule. "Tore oli näha sedavõrd palju säravaid, teotahtelisi ja sisemise põlemisega noori inimesi. Leidsime endale sealt päris mitu väga head kandidaati, kellega edasi minna," kommenteeris ta.
EASi tellimusel Ekspordirevolutsiooni programmi vedava Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul oli tõsiselt muljetavaldav, millise põhjalikkusega olid noored ekspordijuhiks pürgijad ettevõtetega kohtuma minnes end ette valmistanud.
"Selle päeva lõpuks ei räägi me enam ainult 25 noorest inimesest, kes programmi raames töölepingu sõlmivad, vaid häid tööpakkumisi saavad ettevõtete poolt programmiväliselt kindlasti ka paljud teised tublid noored," märkis ta.
Kõik Ekspordirevolutsiooni töömessil osalenud üle Eesti kokku tulnud eksportivad ettevõtted leidsid endale keskmiselt 4-6 kandidaati, kellega jätkatakse vestlusi. Hiljemalt 24. märtsiks peab ettevõttel olema lõplik valik uue ekspordi müügijuhi kandidaadi osas tehtud, millele järgneb töölepingu sõlmimine.
Ekspordi müügijuhtide koolitusprogramm algab aprilli lõpus. Programmi eesmärgiks on koolitada rahvusvahelise programmi raames 25 uut ekspordi müügijuhti, kuna ettevõtetel on selle valdkonna spetsialistidest tugev põud.