Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soldina terminal - täistabamus?

    Tänane Äripäev kirjutab, et skandaalne Q Vara looja Jürgen Järvik omab varjatud ärihuve kütuseäris, muuhulgas ka Ida-Virumaa Soldina kütuseterminalis. Terminali omanik ja väljarentija on Veljo Kuuse juhitav firma, mis sai uhiuued kütusemahutid kätte võileivahinnaga.

    Pärast eelmiste omanike käe all tekkinud raskusi oli Soldina terminal pikalt müügis ning alles aasta tagasi ostis selle Veljo Kuuse juhitav ja väidetavalt Skandinaavia investorite rahastatav Brave Capital. Kuusk on varem kuulsust ja vaenlasi kogunud tema suuromanduses olnud Kobe Investmentsi ja Peterburi Ärikvartali põhjalaskmisega, kui ta jättis partnerid tühjade pihkudega. 
    Soldina terminali ostmine võib Kuusele ja tema partneritele osutuda täistabamuseks, kuna terminali uuendamisse ja laiendamisse investeerisid eksomanikud umbes 6 miljonit eurot SEBst laenatud raha, Kuusk pistis terminali varem korduvalt läbikukkunud enampakkumiselt lõpuks oma partnerite portfelli vaid 1,1 miljoni euro eest.
    "Isegi kui vanametalliks lükkaksime, peaksime oma raha kätte saama," ütles Kuusk ostuhinna kohta. Terminali rentnike kohta ütleb Kuusk, et nende ümber tekkima hakanud kära on häiriv ja kui rentnikud tegelevad mittesihipärase tegevusega, on ta valmis rendilepingu lõpetama.
    Kuuse soodne terminaliost pahandab tõenäoliselt seal läbikukkunud eksomanikke. "Meie suhted on päris keerulised," tunnistab Soldina terminali rentiva OÜ Soldina Õlibaasi juht Aivar Bärg, kes juhtis terminali ka eelmiste omanike ajal. "Eks nad lootsid võib-olla kuidagimoodi osaleda oksjonil ja on kindlasti solvunud ka praeguste omanike peale, et nad ikkagi baasi ära ostsid," räägib Bärg. Eelmiste omanike ebaõnnestumise põhjusteks peab Bärg pronksiöö sündmusi, üleinvesteerimist ja mahtude ülehindamist.
    Soldina terminali eksomanike minevik on kirev. Alguses hoidsid nad oma osalust mõne aasta peidus advokaadibüroo Laus & Partnerid nimel, 2006. aasta lõpus ilmus aga äriregistrisse omanikuna AS DRF Kaubandus ning hiljem selle tütarfirma. Ettevõtete omanik oli 2008. aasta oktoobrini Margus Kukk, kes mullu sattus kriminaaluurimise alla GT Oil Estonia juhtimisel pankrotiavalduse esitamisega venitamise ning raamatupidamise stiihia tõttu.
    Kuke ajal oli GT Oil lühikest aega ka kodumaise tanklaketi Olerex omanike seas. Veidi enne seda, kui Soldina terminal lõpuks enampakkumisel maha müüdi, ilmus DRF Kaubanduse omanikuks kuritegeliku minevikuga Janek Paklinski, keda karistati 1990ndatel korduvalt kriminaalkorras kelmuste eest. Paklinski on ka GT Oilis Kuke asemele omanikeringi ilmunud.
    Soldina terminali Kuuselt rentiv ettevõte Soldina Õlibaas kuulub advokaadibüroole Arvisto & Koch, mis omakorda Äripäeva andmetel esindab Jürgen Järviku ja Marko Kalevi ärihuve. Näiteks on büroo advokaat Paavo Koch olnud Järviku kaitsja kohtus.
    Koch keeldus ütlemast, keda ta kütuseäris esindab. Järvik teatas, et ei soovi oma äriprojekte meedias kajastada. Kalev eitas ärihuve Soldina terminalis.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.