Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ladustamisel tekitab küsimusi vastutuse piir

    Oma kliente uute tingimustega siduva laopidaja Logistika Pluss tegevjuhi Toomas Orutari sõnul on uued mängureeglid tekitanud klientide seas pigem positiivset tagasisidet. Ta nentis, et nagu iga uue asja puhul tekkis ka ladustamise üldtingimuste rakendamisel ettevõtte pikaajalistel klientidel palju küsimusi, mistõttu tuli palju selgitustööd teha.
    Üks selliseid punkte on näiteks kindlustus ja selle vastutusmäär lepingupartnerite vahel. "Enamasti arvab klient, et kaup peab laopidajal kindlustatud olema. Tegelikult sõltub kõik hoopis kauba iseloomust," ütles Orutar, kelle sõnul seoti uute tingimustega palju lahtisi otsi, millest kokkulepetes edaspidi lähtuda. Ta lisas, et suuremad laopidajad, kes üldtingimuste väljatöötamise töörühmas osalesid, on leidnud reeglitest enda jaoks kasu.
    Üldtingimuste väljatöötamises osalenud OÜ Unieveem Eesti tegevjuht Mart Melles nentis, et ettevõttel on reeglite kehtestamisel tekkinud kahes punktis võtmeküsimusi, mis on läbirääkimistel klientidega rohkem aega nõudnud. Üks komistuskive on määr, mille ulatuses laopidaja kaupade eest vastutab. Kehtima hakanud üldtingimuste kohaselt on see 2 SDRi brutokilogrammi kohta. "Suurusjärk on klientide jaoks eksitav, aga selgitustöö abil saavad nad aru, et selline vastutusmäär on küllaldane," sõnas Melles.
    Teiseks on keeruline reeglite kehtestamine välispankade nõudmiste tõttu. Kuna kohaldatud üldtingimused annavad laopidajale pandiõiguse, on see Mellese sõnul välispankadele vastumeelne. Siiski peab ta mängureeglite plussiks seda, et üldtingimused võeti vastu Hollandis kehtiva praktika põhjal ehk suur osa selgitustööd on välisklientidele juba seeläbi tehtud.
    Üldtingimuste väljatöötamise juures kaasa rääkinud Smarten Logistics ASi tegevjuht Mait Miller ütles, et ettevõttel tuleb päevakorda ladustamise üldtingimuste lisamine uutesse kliendilepingutesse.
    Tema sõnul on olemasolevates lepingutes konkreetsed tingimused ja vastutusalad kirjeldatud, mistõttu ole nende muutmine otseselt tarvilik. Eelkõige on uute tingimuste sisseseadmine lepingutesse klientidega läbirääkimiste küsimus.
    Via 3L ei ole ladustamise üldtingimusi rakendanud ega nende reeglitega liitunud. See dokument on pigem teoreetiline visioon sellest, kuidas asjad laonduses võiksid välja näha. Päris elus lähtuvad pooled omavahelistest kokkulepetest ning enamasti ka Eesti vabariigi seadustest.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Esmaspäev tõi USA aktsiaturule tõusu: kõik sektorid lõpetasid rohelises
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Katre Kõvask: konkurents on karm, tegutseme kaugemate turgude nimel
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.