• OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,08%893,59
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,97
  • OMX Vilnius0,29%1 201,05
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,2%8 778,11
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,08%893,59
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,97
  • OMX Vilnius0,29%1 201,05
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,2%8 778,11
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 21.09.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

400 sõidukiga veokipargi omanik - veofirma või siiski mitte?

Sellel aastal sattus Äripäeva huviorbiiti üllatava tegevusega ettevõtte.
Äriregistris tegevusalaks kaubaveod maanteel deklareerinud ning Äripäeva autotranspordi edetabelisse sattunud Autologistika on head finantsnäitajad saavutanud hoopis liisimisega. Veokite ja tööjõu rentimisele andsid majandusliku põhjuse kunagised Eesti pankade finantseerimistingimused.
Liisingufirmana tegutsev autovedaja. Hoolimata sellest, et äriregistris on firma tegevusalaks märgitud kaubaveod maanteel, on ettevõtte eesmärk algusest peale olnud autode rentimine. "Me ei ole transporditeenust pakkuv ettevõte, vaid pigem liisingufirma. Rendime ja liisime grupi sees sõidukeid veofirmadele," selgitas ettevõtte tegevjuht Aarne Saareväli.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta lisas, et Autologistika on lihtsalt vara omav ettevõte, mis rendib autosid ja autojuhte väljapoole Eestit grupisisestele ettevõtetele Soome ja Venemaale.
Põhjused topeltmaksustamise lepingutes. "On ju üldteada, et Eesti ja Venemaa vahel ei ole topeltmaksustamise vältimise lepingut, mis on olemas Eesti-Soome ja Soome-Venemaa vahel. Meil on lihtsam Soome partneritega suhelda ja töötada ning soomlastel on parem Venemaaga suhelda," selgitas Saareväli.
Põhjus, miks ettevõtte kaubavedudega ise ei tegele, on majanduslik - Vene vedajatel on kergem transpordiks vajalikke lubasid hahkida. "Neil on Euroopas töötada või vedusid teha kordades lihtsam, sest nad saavad veolubasid tunduvalt kergemini. Samuti on tööjõud Venemaal odav," rääkis Saareväli.
Sõidukite hulk, mida Saareväli ettevõttega seotuks nimetab, on muljet avaldav - 400. Juriidiliselt kuuluvad need pankadele ja liisingufirmadele. "Meie oleme kapitalirendirendi vormis need grupis allrendile andnud. Ettevõtte omanduses hakkab sõidukite hulk vähenema, kui oleme autod välja ostnud ja edasi liisinud," selgitas Saareväli.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele