Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Groupon jahib jõuluoste
Interneti kupongifirma Groupon plaanib sel aastal haarata palju suurema osa tarbijate kulutustest pühadekinkidele kui varasemalt, pakkudes spetsiaalseid jõulusoodustusi 41 USA ja Kanada suurlinnas, kirjutab Reuters.
Kui eelmisel pühadehooajal keskendus Groupon pigem väikese väärtusega kupongidele, siis nüüd on rõhk kallimatel tehingutel. Lisaks elektroonikale ja kodukaupadele on jõulupakkumiste hulgas ka ümbermaailmareis ning kokanduskursus ja grupiõhtusöök staarkoka Todd Englishiga. Uuendusena on edasikingitavatele sooduskupongidele märgitud teenuse tavahind, mitte nende eest maksud summa. Jõuluhooajaga alustab Groupon 15. novembril.
Grouponi ärimudeli jätkusuutlikkust, mis põhineb kohalike teenuste ja toodete müümisel soodushinnaga, jagades saadud tulud hiljem toote- ja teenusepakkujatega, on tihti kritiseeritud. Novembri alguses tuli ettevõte börsile, teenides aktsiate esmaemissiooniga ligi 700 miljonit dollarit. Analüütikute hinnangul võib edukas jõuluhooaeg Grouponi langevale aktsia hinnale tuge pakkuda.
Esmaspäeval kell 11:33 idaranniku aja järgi oli Grouponi aktsia hind tasemel 23,85 dollarit, olles langenud 1,65%. Kuigi esimesel kahel kauplemispäeval kerkis firma aktsia hind IPO hinnast ligi 7 dollari võrra kõrgemale, iseloomustab praegust olukorda pigem langustrend.