Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läti lennundusekspert: Ryanair ei saa Riialt eeliseid
Läti lennunduseksperdi Talis Linkaitsi sõnul oli Ryanairi otsus vähendada Tallinnas talvehooajaks drastiliselt lende strateegiline.
“Põhjus on strateegiline: talvehooaeg on tavapäraselt lennunduses madalama opereerimissagedusega," selgitas Linkaits. "Samal ajal on praegune olukord uus, see on seotud ilmselt Euroopa majanduse ja Euroopa reisija majanduslike võimalustega. Sama toimub Kaunases, Ryanair otsustas mitmed lennud peatada. Ja ehkki Kaunases on Ryanairi baas, otsustasid nad mitmed liinid sulgeda. Talvehooajal jätkavad minu teada vaid 3-4 liini.”
Linkaits ei usu, et Läti pakub Ryanairile mingeid eeliseid. “Kui Ryanair alustab kusagilt lendamist, siis püüab ta esmalt traditsiooniliselt välja kaubelda parima võimaliku lepingu ja hinna. Nad on teinud lepinguid, kus kulusid pole või isegi saavad linnalt turundustoetusi!” sõnas Linkaits.
Küsimus on selles, kas see on lubatud. “Ryanairi vastu on Euroopa liidu komison rakendanud õiguslikke meetmeid. Mitmel juhul on riigiabi lubatud – regionaalse arengu promomine näiteks pole sekkumine konkurentsipoliitikasse. Kui soovid avada uut liini või kasvatada lennujaamas reisijate arvu, siis on see lubatud,” ütles Linkaits.
2004. aastal Riiasse tulles tegi Ryanair lennujaamaga väga tulusa lepingu. “Ei mingeid kulusid lennujaamas, peaaegu ei mingeid kulusid lennujuhtimiskeskuses. Aga see on vaidlustatud Läti konkurentsiameti poolt 2009. aastal. Ryanair on sunnitud maksma enam-vähem sama summat. Seepärast otsustaski Ryanair mitte avada baasi Riias ja minna Kaunasesse, mis on väiksem lennujaam, ja kus võimud maksavad Ryanairile turundustoetusi,” selgitas Linkaits.
Ta avaldas arvamust, et sama teeb Ryanair Tallinnas ja Vilniuses.
“Nad [Ryanair – toim.] maksavad sarnaseid summasid teiste lennufirmadega.”, sõnas Linkaits.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.