Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ryanairi juht: loll klient peabki rohkem maksma
Ryanairi juht Michael O´Leary hinnangul motiveerib töötajaid hirm, klient on loll, kui odava pileti ise lennujaamas raske raha eest välja peab printima ning lennujaamad võiksid tulevikus lennufirmadele peale maksta.
Ryanairi juht kommenteeris kahe lapse ema Suzy McLeod juhtumit, kus pereema pidi perele pardakaartide väljaprintimiseks maksma ligi 300 eurot (Ryanairiga lendaja peab ise pardakaardi välja printima või siis lennujaamas kümneid eurosid "prinditasu" maksma) – "Kui nad on nii lollid, siis peavadki 60 eurot maksma," põhjendas lennufirma juht prinditasu suurust.
"Ta (McLeod) kirjutas mulle eelmisel nädalal ja palus kompensatsiooni ja hea tahte üles näitamist. Vastasime sellele viisakalt, aga kindlalt: aitäh, pr McLeod, aga see oli teie käkk," kommenteeris O´Leary ajalehele Telegraph.
McLeodi sõnul printis ta pardakaardi küll endale, kuid ei teinud seda lastele ja abikaasale puhkuse pikkuse tõttu. Ryanair nimelt lubab pardakaardi printida kaks nädalat enne lendu, kuid McLeodi reis kestis 15 päeva.
Ajaleht Telegraph meenutas ka värvika suuvärgiga mehe seniseid hitt-tsitaate.
Millega motiveerida inimesi? „Hirmuga.“
„Kliendid arvavad, et neil on alati õigus. Aga teate, ei ole. Vahel nad eksivad ja seda peabki neile ütlema.“
„Kui drinkide müük pardal kiratseb, siis laseme pilootidel turbulentsi korraldada. See aitab tavaliselt müüki elavdada.“
„Ryanair ei lenda kunagi üle Atlandi, sest seda ei saa Boeing 737ga teha. Välja arvatud siis, kui on väga tugev taganttuul või reisijad, kes suudavad viimase tunni lennust ujuda.“
„Ma ei näe põhjust, miks 10 aasta perspektiivis ei võiks lennud reisijaile tasuta olla ning lennujaamad maksaksid lennufirmadele, et nad kliendid nende poodidesse lennutavad.“
„Kas rikkad reisivad Ryanairiga? Jah, ma lendasin täna hommikul ja ma olen väga rikas.“
„Inimesed küsivad meilt, kuidas me nii odavaid pileteid pakkuda saame. Me piloodid töötavad tasuta.“
„Kas me kavatseme vabandada, et meie klienditeenindus pole piisav? Kindlasti mitte.“
„Konsultantide palkamine on firma juhtkonnale nagu oma juhitroonist lahti ütlemine. Kui konsultant on piisavalt hea otsusteks, siis miks mitte teda palgata ja lasta tal firmat juhtida? Iga idioot, kes kuskil koondatakse, ilmub peagi välja konsultandina. Lasen iga mu kabinetti trügiva konsultandi maha.“
„Sa oled nõdrameelne,“ kliendile, kes ei suuda Ryanairilt soodsa hinnaga lendu leida.
„Ostan kõike odavalt. Odavaid särke, odavaid kingi. See on filosoofia. Ma olen lihtsalt kitsi.“
Autor: 1321-aripaev
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.