Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ära ütle lollile kliendile, et ta loll on
Iiri odavlennufirma Ryanairi juht Michael O´Leary paistab silma värvikate, kliente mõnitavate väljaütlemistega. Näiteks on tema hinnangul õigus lollilt kliendilt, kes jätab pileti kodus välja printimata, nn kümnete eurodeni ulatuvat printimise tasu nõuda.
Ühelt poolt on O’Learyl õigus, leiab rubriigitoimetuse juht Rivo Sarapik. Sest kui kunde lepingu tingimused lugemata jätab, on see tarbija enda tegemata töö ning selle tagajärjed tema kanda. Seesama pardakaartide printimise juhtum toimus Inglismaal, kus odavlennundus oluliselt pikema ajalooga kui Eestis. Siin tuli Ryanairi turuletulekuga lendajaid õpetada, mis odava piletiga kaasneb, ja endiselt leidub üllatujaid, et odava pileti eest saabki vaid transporditeenust ning pagasit tuleb ise tassida, pardakaart ise printida ning lend möödub nagu reklaamipaus, mis kundelt eurosid välja püüab meelitada.
Samas peaks peeglisse vaatama lennufirma ise, mille tegemata töö ehk vähese selgitamise tagajärjel selliseid avaldusi saab välja öelda. Ilmselt mõtleb nii mõnigi Eesti firma juht-omanik kunde järjekordse „huvitava“ soovi või mõtteavalduse peale sedasama, mida odavlendaja valjusti välja ütleb.
Erinevalt enamikust ettevõtjaist saab Ryanair seda endale lubada, sest piletid on odavad ning reisijaid palju, mistõttu ei juhtu mõne pettunu kaotamisega suurt kahju, hoopis lennufirma on pildil. Samas ei ole mõtet ülbitsejat kadestada – hoolimatu ja lugupidamatu suhtumine kundesse ei loo mingit väärtust ega ole jäljendamist väärt. Klient talub alandamist vaid ühe korra.