Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Carlsberg loobus eesmärgist
Venemaa suurim õlletootja Taani Carlsberg valmistas investoritele pettumuse.
Carlsberg loobus keskmise perioodi kasumlikkuse eesmärgist, kuna kasvanud kulud on muutnud õlle toomise kulukamaks, muutes sisseostu ja logistikat, vahendab Bloomberg.
2010. aasta veebruaris teatas ettevõte eesmärgist viia ärikasum 20 protsendile käibest kolme kuni viie aastaga. Nüüd teatas ettevõte, et selle eesmärgi täitmine on osutunud raskeks, kuna mitmed sündmused, nii need, mis on ettevõtte kontrolli all, kui ka need, mille üle ettevõttel puudub kontroll, avaldasid ja avaldavad edaspidi mõju marginaalidele.
Carlsbergi aktsia tegi täna enam kui kuu suurima päevasisese kukkumise. Aktsia hind langes Kopenhageni börsil 4,7 protsenti, 574,50 Taani kroonile.
Ettevõtte neljanda kvartali tulemused olid analüütikute prognoositust kehvemad. Alates marginaalieesmärgi kehtestamist on Euroopa majandus vajunud kriisi, Venemaa on karmistanud õllemüügi regulatsiooni ning tootmiskulud on kasvanud tooraine hinnatõusu tõttu.
„Me eeldasime, et ettevõte langetab oma 2013. aasta ootusi, kuid need on meie oodatust veel madalamad,“ ütles Nomura analüütik Ian Shackleton, kes nimetas marginaalieesmärgi lahjendamist negatiivseks.
Uus eemärk on suurendada Lääne-Euroopas ärikasumimarginaali vähemalt keskmiselt 50 baaspunkti võrra aastas viie aasta jooksul ning mõnede tulude-kuludeta saavutada enam kui kümneprotsendine kasumi kasv aktsia kohta.
Mõnede tulude-kuludeta EBIT kasvas aastaga neljandas kvartalis 1,83 miljardilt Taani kroonilt 2,15 miljardile. Analüütikud ootasid 2,28miljardilist kasumit.
44 protsenti ettevõtte kasumist tuli Ida-Euroopa üksusest, peamiselt Venemaalt, kus valitsus tõstis õllemakse ja suurendas alkoholimüügi regulatsiooni. Kompanii turuosa Vene õlleturul oli 38,3 protsenti. Alates 1. jaanuarist ei tohi enam Venemaal kioskites õlut müüa. Eelmisest aastast piirati ka õllereklaami.
Selle aasta kasumiks prognoosis ettevõte umbes kümme miljardit Taani krooni võrreldes 2012. aasta 9,8 miljardi Taani krooniga.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.