Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Topauto - kuidas erineb tänane automüük 20 aasta tagusest?

    1994. aastal Suzuki ja Citroeni müügiga tegevust alustanud Topauto kandis asutades nime Japauto. Tänaseks nelja tootja enam kui 30 automudelit esindav ja Elke Gruppi kuuluv ettevõte oli omal ajal tuntud kui suhteliselt ainulaadse multibränd-firma teerajaja  Eestis. Tänavu 1. juunil tähistab Topauto oma 20. sünnipäeva.

    Ettevõtte esimesed aastad möödusid Toyota müügiesinduses paarile autole pinda üürides. Topauto juhatuse esimees Felor Pärnpuu ja müügidirektor Erkki Ots tõdevad, et 1994. aastal oli väga põnev ettevõtlusega alustada. Klientidel oli raske - eraisikud, kellel oli kroone või valuutat sularahas, kartsid hirmsasti maffiat, aga ettevõtetele oli valuuta ülekandmine väga keeruliseks tehtud. „Ligi kolmandiku müügimahust andsid endistest liiduvabariikidest tulevad kliendid – tollal ladusid enamik Eesti kaupmehi oma äri vundamendi ida poole kaupa müües. Idast ja Aasiast pärit kliendid soovisid kalleid ning võimalikult rohke lisavarustusega masinaid, samas kui eestlased ise tulid ostma praktilisemaid ja  odavamaid autosid.“
     
    Koheselt hakkas ettevõte pakkuma läbi liisingufirma ka võimalust autode liisimiseks, kuid tingimused olid tollal väga keerulised: sissemaksuks läks 20-30% ning intress oli 10-20% pluss samapalju kaskokindlustus. Kui täna on kasko ja intress kumbki kolm ehk kokku kuus protsenti aastas, siis tollal maksti aastas nende eest kokku 20-40% ning sellest hoolitamata oli liising soositud teenus.
    Mõistliku tarbimise tendents kasvab aegalselt
    „Esimese automüügilepingu numbriga 001 sõlmimise Suzuki Vitara müügiks AS ESS-le,“ ütleb Pärnpuu. Suzuki on kaubamärk, mida Topauto on esindanud kõik need 20 aastat. 1996. aastal lisandus SEAT, 2004. aastal Hyundai ning 2007. aastal Isuzu. 1994. aastal alustati Citroeniga, mille esindusõigus läks seoses maaletoojafirma müügiga Soomes Veho Eestile üle 1998. aastal.
    Algusaastail oli ettevõtte turuosa veidi üle 4%, 1999. aastal üle 9% ning täna 6,2%. Topauto rekordaasta oli 2007. aastal, mis müüdi 2007 uut autot. „Esimese, 90ndate kriisi elasime hästi üle, kuid teist enam mitte nii hästi,“ tõdeb Ots. „Põhjuseks asjaolu, et keskklassi inimene ei soovi raskel ajal palju kulutada ning nii pöördusid esimese kriisi ajal inimesed luksusautode juurest meie pakutavate soodsamate ja vastupidavate igapäevasõidukite juurde. 2008. aastal tekkis aga olukord, kus autosid ostsid vaid need, kellel raha jagus kallimate jaoks.“
    Pärnpuu lisab: „Arvasime, et kriis toob Eestisse mõistliku tarbimise suurenemise, aga meie inimesed ei oska veel uskuda väike- ja keskklassi sõidukite kasutusvõimalustesse ning ökonoomsusesse. Samas on pereautod 10 aastaga arenenud nii palju, et nende salongi suurus ja mugavus on võrreldav 10 aasta taguse kõrgema klassi sõidukiga.“
    Hyundai meeletu areng
    Topauto tegutseb ühes Eesti esimeses ja vanimas automüügikohas Sõpruse puiestee ja Haigru tänava vahel, kus on aastate jooksul tehtud mitmeid ümberehitusi ja laiendusi. 2006. aastal avas Topauto Baltikumi esimese Hyundai kere- ja värvitöökoja, kaks aastat hiljem valmis eksklusiivne Hyundai salong. Olles mitu korda saanud tehaselt Hyundai parima diileri tiitli, tõdevad Pärnpuu ja Ots, et nad on sellesse automarki algusest peale uskunud ja investeerinud.
    „Peame Hyundaid oma kõige põnevamaks margiks, mille areng on 10 aasta jooksul nii tehniliselt, disainilt kui ka kvaliteedilt olnud meeletu – seda eriti suure firma kohta, mis muidu väga aeglaselt uuendusi omaks võtab. Täna pakub Hyundai konkurentsi vanadele tugevatele brändidele nagu Volkswagen ja Toyota, mis näitab, et korealased suudavad teha meie kliimas elavale inimesele väga sobivaid sõidukeid,“ selgitab Ots. „Samuti soovis Hyundai olla esimene vesinikautode seeriatootja, ja esimesed vesiniku-ix35-d on Euroopas juba klientidele üle antud. Vesinikauto on meie tulevik, sest elektriautode akude ökoloogiline jalajalg on liiga suur ja nende "maailma päästmise" jutt on enesepetmine.“
    Algselt ELKE Autoga ruume jaganud automüüja töötajate arv on 20 aastaga kasvanud kolmelt 71-ni. Nende aastate jooksul on müüdud üle 20 000 auto, millest 16 500 on olnud uued ja 3500 kasutatud.
    Ambitsioonikas plaan jõuda taas 8-protsendilise turuosani
    „Tänasesse päeva jõudes võib öelda, et Euroopa suured autofirmad on seoses Euroopa Liidu poolt ülepingutatud saastenõuete ja maksustamistega väga suurtes raskustes. Seoses sellega on ettevõtted kaotanud konkurentsivõime ega saa normaalsetes turutingimustes eksisteerida ning ostetakse meelsasti üles India või Hiina firmade poolt. Loomulikult pole see meie majandusele kasulik, seda enam, et Aasia tootjatel pole karmide heitgaasinormide tõttu kasulik Euroopasse toota,“ räägib Ots.
    Pärnpuu sõnul ostavad täna inimesed unistusi. „Noored on trenditeadlikumad, teades, et ka pisikesed autod on turvalised, ökonoomsed ja sisaldavad palju lisaseadmeid. Meie näeme positiivset tarbijat umbes 20-aastastes noortes, kes pole kinni stampides. Nad mõistavad, et kasulikum on maksta uue auto liisingut, kui vana auto remondiarveid.“
    Ta lisab, et Topautol kui Eesti ühe suurema edasimüügivõrgustikuga autofirmal on ambitsioonikas eesmärk jõuda lähiaastail kaheksaprotsendilise turuosani. Täna on Topautol esindused Tallinnas, Jõhvis, Narvas, Tartus, Viljandis, Pärnus, Haapsalus ja Kuressaares.
    Topauto esindused ootavad kõiki külla!
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Neste aktsia keeras uue juhi teate peale otsa ülespoole
Terasetootja Outokumpu juht Heikki Malinen valiti kütusetootja Neste uueks tegevjuhiks ja ettevõtete aktsiad liikusid selle peale eri suunas.
Terasetootja Outokumpu juht Heikki Malinen valiti kütusetootja Neste uueks tegevjuhiks ja ettevõtete aktsiad liikusid selle peale eri suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.