• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 02.07.14, 10:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome laevatehas vahetamas omanikku

Soome valitsus andis teada, et on jõudnud esialgsele kokkuleppele Saksa laevaehitajaga Meyer Werft korealastele kuuluva STX Finlandi ostmiseks, millele kuulub Turu laevatehas.
Soome töö- ja majandusministeerium andis teada, et läbirääkimistel on saavutatud olulist edu, ehkki rida küsimusi on veel lahtised.
Kui kõnelused kannavad vilja, saaks Turu tehas sügiseks uued omanikud.
Tänane Kauppalehti kirjutab, et tehingu toimumine sõltub suurte kruiisilaevade tellimuste saamisest.
Juhtkirjas väljendab Kauppalehti rahulolu, et episood korealastest omanikega hakkab Soome laevaehituses läbi saama. Perspektiivis jääks nii Soome vähemalt kaks olulist laevaehitajat - Turu tehas, millel on võimsused suurte kruiisilaevade ja reisiparvlaevade ehitamiseks, ning teiseks Arctech Helsinki Shipyard, mis spetsialiseerub jäälõhkujate ja muude arktiliste olude jaoks sobivate aluste ehitamisele. Selles tehases on üheks omanikuks Vene firma United Shipbuilding Corporation, mis on firma tulevikuväljavaadete jaoks positiivne, kuna Venemaal läheb lähematel aastakümnetel vaja sadu uusi aluseid arktiliste alade loodusvarade hõlvamiseks.
Küsimus ei ole Soome laevatehaste päästmises, kirjutab Kauppalehti, vaid Soome merendusealasele oskusteabele tuleviku kindlustamises.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele