Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    10 e-kaubandust takistavat tegurit

    Tarbijaid takistab e-poest ostmisel peamiselt soov kaupa proovida või oma silmaga näha.Foto: Julia-Maria Linna

    Viimased viis aastat on e-kaubandus näidanud järjekindlat tõusu: jaemüük posti või interneti teel suurenes tänavu mais mullusega võrreldes koguni 57 protsenti. Peamiseks takistuseks on aga see, et kliendid pole nõus ostma toodet, mida ei saa eelnevalt näha ega proovida.

    Internetist ostmise peamised puudused võrreldes tavapoega:

    Toodet ei saa näha/proovida 84%

    Pikk tarneaeg 41%

    Kauba tagastamine on tülikas 38%

    Kõrged kohaletoimetamise kulud 36%

    Lihtne on petta saada 36%

    Turvalisuse risk andmete jagamisel 20%

    E-pood ei ole usaldusväärne 17%

    Puudub personaalne klienditeenindus 9%

    Väiksed allahindlused 3%

    Kaubavalik on väike 2%

    Allikas: Eesti E-kaubanduse Liidu tarbijauuring 2015

    Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv ütles, et kuigi peamiseks puuduseks võrreldes tavapoega peavad uuringule vastajad proovimisvõimaluse puudumist, on füüsiliste toodete osas menukaimaks kaubagrupiks just rõivad ja jalanõud. „Seega ollakse nõus kompromisse tegema, kui müüja on usaldusväärne, ostuprotsess mugav ja tagastamine-vahetamine lihtne ning võimalusel lisakuludeta,“ märkis ta.
    Statistikaameti andmetel moodustas mais 2015 müük posti või interneti teel jaekaubandusest 2,6 protsenti. Kõiv selgitas, et number sisaldab vaid ettevõtteid, kelle põhitegevusala (51%) on müük posti või interneti teel. Tema hinnangul sama andmete kogumise metoodikaga jätkates järgneva dekaadi jooksul hüppelist kasvu ei teki, kuigi reaalselt võib e-kaubandusega tegelevate ettevõtete arv oluliselt kasvada. Näiteks tegeleb Swedbanki uuringu kohaselt praegu e-kaubandusega 40 protsenti jaemüüjatest, kuid ettevõtjate plaani järgi peaks see protsent 2016. aastaks tõusma 65-ni.
    „Arvestades, et viimased kümme aastat on jaekauba müük posti või interneti teel väikeste kõikumistega püsinud kahe protsendi piires, võiksime täpsema statistika kaasabil järgmise kümne aastaga kinni püüda Ühendkuningriigi praeguse taseme, mis on ligi 15 protsenti jaekaubandusest,“ avaldas Kõiv lootust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Analüüs: sügis tööstuses võib kujuneda suheliselt ebameeldivaks
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Jaapani Softbank kukkus rekordilise kahjumiga käpuli
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Leedu vedajad hädas riiulifirmadest tööjõuvahendajatega
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.